Кафедра суспільно-гуманітарної освіти є структурним підрозділом Комунального навчального закладу Київської обласної ради ”Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”.
Мета роботи кафедри полягає у створенні оптимальних сприятливих умов для безперервного особистісного, професійного та культурологічного розвитку педагогічних, науково-педагогічних, керівних та інших працівників навчальних закладів, вдосконаленні якості змісту та організації інноваційного педагогічного процесу, сприянні впровадженню ідей науки, результатів проектної діяльності в освітню практику, активізації творчого пошуку фахівців, зумовленого гуманістичним характером освіти, пріоритетом загальнолюдських і національних цінностей, відповідно до сучасних вимог суспільства та потреб ринку праці.
Основними напрямами діяльності кафедри є :
- наукова робота;
- навчальна робота;
- методична робота;
- міжнародна діяльність;
- організаційна робота.
Збагачуючи й оновлюючи теорію і практику неперервної освіти, здійснюючи внесок у розвиток регіональної системи освіти, науково-педагогічний колектив кафедри філологічного, суспільно-гуманітарного та мистецького профілю працює над загальною темою науково-дослідної роботи, яка пов’язана із теорією і методикою навчання і розвитку фахівців в умовах неперервної освіти.
![]() |
Плівачук Катерина Володимирівна, завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент
e-mail: ekaterinaplivachuk@ukr.net Тема дисертаційного дослідження: “Моральне виховання старшокласників засобами усної народної творчості в закладах нового типу ” (Теорія та історія педагогіки – 13.00-01) |
|
Коло наукових і професійних інтересів. Сучасні проблеми педагогіки. Методологія наукового дослідження. Теорія і методика викладання філологічних дисциплін. Новітні технології організації навчання. Українознавство та краєзнавство. Робота з обдарованою молоддю. | ||
![]() |
Ковальова Світлана Василівна, доцент кафедри, кандидат педагогічних наук
e-mail: kov_svit17@ukr.net. Тема дисертаційного дослідження: “Розвиток творчої активності вчителів музичного мистецтва в системі підвищення кваліфікації” (13.00-04 – теорія і методика професійної освіти). Наукова проблема: “Теорія і практика підвищення кваліфікації вчителів мистецтва на засадах компетентнісного підходу” |
|
Коло наукових і професійних інтересів. Теорія і методика професійної освіти. Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін. Теорія і методика організації дистанційного навчання. Педагогічно-мистецька інноватика. Професійна компетентність вчителя мистецьких дисциплін. Особливості реалізації компетентнісного підходу в мистецькій освітній галузі в контексті нового Державного стандарту базової середньої освіти. Інструменти формувального оцінювання результатів навчальних досягнень учнів у практиці вивчення предметів мистецької освітньої галузі у НУШ. Мистецтво як ресурс психологічної підтримки та емоційної безпеки у кризових ситуаціях. Педагогіка і психологія творчості. Інноваційні технології освіти дорослих. Художньо-педагогічні, цифрові та спеціальні технології у практиці організації мистецько-педагогічного освітнього процесу. Інструменти логоритміки й музикотерапії в інклюзивному середовищі закладу освіти. | ||
![]() |
Бендерець Наталія Миколаївна, доцент кафедри, кандидат педагогічних наук
e-mail: bnataly@ukr.net. Тема дисертаційного дослідження:“Розвиток педагогічної майстерності вчителів у процесі підвищення кваліфікації в умовах дистанційного навчання” (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти). |
|
Коло наукових і професійних інтересів. Теорія і методика викладання англійської мови. Використання Інтернет-форуму та новітні технології організації професійного навчання. Мистецтво організації та проведення уроків іноземної мови. Використання наукоємних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Впровадження ІКТ у навчально-виховний процес. Актуальні проблеми підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Організаційно-педагогічні умови розвитку педагогічної майстерності вчителів в умовах дистанційного навчання. Освіта протягом життя: європейські орієнтири та регіональні пріоритети. Методологія і методика використання інформаційних і комунікаційних технологій в освіті. Застосування ІКТ у системі післядипломної освіти. Використання інформаційних технологій на заняттях англійської мови. Міжнародні освітні проекти та програми. Міжнародне партнерство закладу освіти. | ||
![]() |
Пащенко Дмитро Іванович, професор кафедри, доктор педагогічних наук, професор
е-mail: dmpaschenko@ukr.net Тема докторської дисертації: “Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до гуманістичного виховання учнів” |
|
Коло наукових інтересів:історія вітчизняної та зарубіжної педагогіки, теорія та методика професійної освіти, соціальна педагогіка. Зараз спільно з професором Левківським М.В. працює над створенням підручника “Історія педагогіки” для вищих педагогічних навчальних закладів України. Портфоліо викладача | ||
![]() |
Шевченко Антоніна Михайлівна, доцент кафедри, кандидат психологічних наук
Електронна адреса: t131103@ukr.net. Тема дисертаційного дослідження: «Психологічні особливості розвитку організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів» (19.00-10 – організаційна психологія; економічна психологія). |
|
Коло наукових і професійних інтересів. Ментальне здоров’я керівників та педагогічних працівників закладів освіти. Психологічна підготовка педагогічних працівників до розвитку організаційної культури закладів загальної середньої освіти та роботи в умовах соціально-економічних змін. Формування конкурентоздатної закладу освіти. Управління впровадженням інноваційної освітньої діяльності в закладах освіти. | ||
![]() |
Тіщенко Анна Володимирівна, доцент кафедри | |
Тема наукового дослідження «Розвиток та формування громадянської ідентичності», аспірантка УДПУ ім. Павла Тичини
Коло наукових інтересів: Міжнародне гуманітарне право (МГП): актуальність та практичне значення; інтеграція окремих питань міжнародного гуманітарного права (МГП) відповідно до оновлених навчальних програм з історії, громадянської освіти та правознавства; доброчесність як протидія корупції в громадянській освіті в реалізації концепції НУШ; реалізація державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності; компетентнісний потенціал шкільного курсу історії; Реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» у навчальних програмах з історії у 5-6 класах; ризики, пов’язані з вибухонебезпечними предметами. Права людини в освітньому просторі; алгоритм дій відповідно до нормативно-правової бази учасників освітнього процесу в умовах правового режиму воєнного стану. Формувальне оцінювання в громадянській та історичній освітній галузі; критичне сприйняття інформації та інтеграція інфомедійної грамотності як ключова компетентність в громадянській та історичній освітній галузі. Голодомор, Голокост та інші геноциди в Україні: вшанування пам’яті та розуміння злочинів проти людяності. Мистецтво ефективної комунікації як складова розвитку компетентностей громадянської та історичної освітньої галузі; інфомедійна грамотність на уроках з тем історії України 8-10 класи за матеріалами IREX. Розвиток професійної майстерності педагога з прав людини, гендерної рівності, недискримінації в громадянській та історичній галузі. Злочини нацизму, комунізму та рашизму у сучасному науковому і освітньому дискурсі. |
||
![]() |
Редченко Тетяна Володимирівна, старший викладач кафедри e-mail: t_redchenko@ukr.net
|
|
![]() |
Скрипчук Наталія Володимирівна, старший викладач кафедри e-mail: natali_skripchuk@ukr.net
|
|
![]() |
Бендерець Юлія Юріївна, викладач кафедри e-mail: mizhnarodni1@ukr.net
|
|
![]() |
Кірнасовська Розалія Вільгельмівна, викладач кафедри
e-mail: rozalia-roza1959@ukr.net
|
|
![]() |
Химера Наталія Володимирівна, старший викладач кафедри
e-mail: h_n@ukr.net |
|
Коло наукових і професійних інтересів. Розвиток загальних і професійних компетентностей вчителів-словесників, формування їх педагогічної майстерності; упровадження інноваційних педагогічних технологій у практичну діяльність педагога, пошук моделей, технологій і форм професійної діяльності учителів-словесників, прискорення процесу трансформації елементів перспективного педагогічного досвіду роботи в загальну (масову) практику, досягнення високого рівня виконання посадових обов’язків, національної свідомості, духовної культури учителя та виробленню власного стилю педагога. Розбудова інноваційного освітнього середовища як майданчика навчання педагогів із включенням їх до процесу успішної реалізації НУШ. Участь у міжнародних, всеукраїнських, обласних конференціях, семінарах, нарадах, тренінгах |