Наприкінці попереднього навчального року проведено основний етап другого циклу моніторингу початкової школи. У ньому взяли участь понад 8 тисяч четвертокласників із 365 українських шкіл. Учні виконували тестові завдання з читання або математики і працювали з опитувальниками, а керівники класів ‒ учасників дослідження відповідали на запитання анкет. Порівняно з інструментами дослідження 2018 року цього разу і для дітей, і для вчителів запропоновано додаткові анкети щодо досвіду дистанційного навчання, ставлення учасників освітнього процесу до такої форми набуття знань.
Щиро дякуємо управлінцям в освіті, педагогам і учням, які у цьогоріч забезпечили успішну реалізацію моніторингу. Попри труднощі, пов’язані із карантинними обмеженнями, наприклад дистанційною формою навчання у багатьох закладах освіти, ви зробили все можливе і неможливе, щоб другий цикл дослідження було проведено, а ми дізналися, як початкова освіта відповіла на виклики, пов’язані з поширенням COVID-19, які чинники найбільше вплинули на результати дітей.
Наразі триває робота із підготовлення матеріалів дослідження до аналізу: здійснено перевірку робіт учасників, відповіді учнів і вчителів на запитання анкет унесено до бази даних моніторингу. Уже сьогодні ми з упевненістю можемо стверджувати, що другий цикл дослідження відбувся.
Нагадаємо, що у 2018 році було проведено перший цикл моніторингу і визначено «точку відліку» зрушень в освітній сфері. Тепер, порівнюючи дані першого та наступних циклів дослідження, ми зможемо сказати, у якому напрямі рухається система початкової освіти, оцінити вплив на неї окремих елементів реформи НУШ. Звіт за результатами другого циклу дослідження заплановано підготувати до квітня 2022 року.
Якщо Вам цікаво провести мікродослідження читацької та/або математичної компетентностей у своєму класі, можете завантажити тестові зошити дослідження 2018 року за посиланнями: оцінювання математичної компетентості, оцінювання читацької компетентності. Докладний опис усіх завдань тестів знайдете у звіті з математики (с. 105–161) й читання (с. 138–241).
Інформація Українського центру якості оцінювання освіти
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 29.12.2016 № 1693 «Про проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти “Стан сформованості читацької та математичної компетентності випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року» у квітні – травні 2018 року в 366 закладах загальної середньої освіти (у 486 четвертих класах) в усіх регіонах держави було проведено операційне тестування й анкетування, у якому взяли участь близько 10 000 учнів. Інформаційні матеріали за підсумками моніторингового дослідження 2018 року оприлюднюються поступово – за частинами.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами звіту про результати першого циклу загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти», в якому репрезентована основна аналітична, статистична, психометрична інформація за підсумками моніторингового дослідження 2018 року.
- Частина І. Методологія та технологія. (ЗВІТ. ДОДАТКИ)
- Частина ІІ. Математика. (ЗВІТ. ДОДАТКИ. ІНФОГРАФІКА)
- Частина ІІІ. Читання. (ЗВІТ. ДОДАТКИ)
- Частина IV. Передумови й результати навчання. (ЗВІТ)
(інформація з офіційного сайту Українського центру оцінювання якості освіти http://testportal.gov.ua/)
*****
Державною науковою установою «Інститут освітньої аналітики» Міністерства освіти і науки представлено звіт «Вплив соціально-економічного середовища на результати навчання учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів» (Другий етап дослідження)
У звіті описано результати проведеного дослідження, в якому з’ясовувався вплив соціально-економічних чинників на якість освіти випускників закладів загальної середньої освіти. Представлено висновки і рекомендації, які можна використати для прийняття управлінських рішень щодо удосконалення освітнього процесу в закладах освіти (за матеріалами сайту ДНУ “Інститут освітньої аналітики”).