КОІПОПК

↑ Повернутись до Міжнародна діяльність

Print this Сторінка

Міжнародні програми і проєкти

Міжнародні контакти, співпраця та обмін досвідом з іноземними освітніми організаціями,
реалізація євроінтеграційного вектору у сфері освіти

Міжнародна діяльність у Київській області здійснюється за такими напрямами:

  • співпраця з міжнародними освітніми організаціями, фондами, громадськими організаціями;
  • партнерство із закладами освіти з інших країн;
  • участь закладів освіти у міжнародних освітніх програмах, проєктах.

КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» працює у напрямі розширення ділових контактів із урядовими і неурядовими організаціями, і як результат – налагоджено співпрацю з 39 міжнародними установами, фондами, фундаціями.

З метою залучення освітян до співробітництва у закладах освіти  Київської області реалізуються 47 міжнародних освітніх програм і проєктів. Успішною є співпраця із зарубіжними колегами за такими напрямами:

  • Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» й вісім закладів загальної середньої освіти області беруть участь та реалізують проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність».
    У Київській області у рамках проєкту 38 педагогічних працівників пройшли базовий курс з інфо-медійної грамотності. Для 427 вчителів проведено навчальні вебінари, онлайн-семінари, тренінги, відбулись зустрічі з обміну досвідом, підготовані відповідні методичні матеріали. Для педагогів розроблено курси підвищення фахової кваліфікації з проблем: «Формування ІКТ-компетентностей та медіаграмотності вчителя-словесника», «Формування практичних навичок медіаграмотності учасників освітнього процесу». Заняття з теми інфо-медійної грамотності учасників освітнього процесу увійшли до освітніх програм багатьох курсів підвищення фахової кваліфікації педагогів.
  • Проєкт «Компетентності лідерства та менеджменту для розвитку якості в опорних школах». Проєкт реалізується організацією ОеАД за дорученням Федерального Міністерства освіти, науки та досліджень Австрії спільно з Міністерством освіти і науки України та НАПН України.Загальною метою проєкту є підготовка тренерів для підвищення кваліфікації керівних команд опорних шкіл, сприяння підвищенню якості освіти в територіальних громадах України. До реалізації проєкту долучені тренери з Університету менеджменту освіти (м. Києв), Академії неперервної освіти (м. Одеса), Житомирського обласного Інституту післядипломної педагогічної освіти, Вінницької академії неперервної освіти, Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів.У проєкті відбувається навчання 30 педагогів з опорних шкіл Київської області.
  • Проєкт «Фінська підтримка реформи української школи (2018-2022 роки)». Проєкт реалізовується відповідно до угоди між Урядом України та Урядом Фінляндської республіки про реалізацію проєкту «Фінська підтримка реформи української школи (2018-2022 роки)». Участь у проєкті беруть 7 областей України. Представниками від Київської області є Наталія Бендерець, в.о. ректора Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», та Олена Алєксєєва, проректор інституту.У рамках проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» відбувається обговорення щодо вирішення важливих питань підготовки управлінців та педагогічних працівників до упровадження реформ НУШ, модернізації освітнього процесу на курсах підвищення фахової кваліфікації, підготовки та упровадження сучасних освітніх програм. Напрями діяльності проєкту:
    • підтримка тренерів для вчителів Нової української школи в інститутах післядипломної педагогічної освіти;
    • підготовка методистів, посилення інституційної спроможності ІППО щодо підготовки вчителів;
    • допомога закладам вищої освіти у впровадженні нових компетентнісно орієнтованих підходів в програми підготовки вчителів.
  • Проєкт «Навчання англійської мови у новому контексті: базова середня освіта». У рамках проєкту Британської Ради «Професійний розвиток вчителя іноземної мови» та реалізації Концепції «Нова українська школа» у жовтні 2020 року завідувач відділу міжнародних зв’язків КНЗ КОР «КОІПОПК» та 9 вчителів англійської мови закладів загальної середньої освіти Київської області стали учасниками Програми «Вчителі англійської мови – агенти змін» (ОЗНЗ Кагарлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3, Данилівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Васильківського району, Новопетрівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №3 Вишгородського району, Таращанський НВК “ЗОШ I ст. – гімназія “Ерудит”, Вишгородська спеціалізована школа «Сузір’я» Вишгородської районної ради, Ірпінська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Зафіри Алієвої Ірпінської міської ради, Броварська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5 ім. Василя Стуса Броварської міської ради).
    У жовтні 2020 року також розпочато підготовку учителів англійської мови, які навчатимуть учнів 5-9 класів базової середньої школи відповідно до Концепції «Нова українська школа». Вчителі-агенти змін  працюють із  групою вчителів англійської мови на онлайн платформі Британської Ради «Навчання англійської мови у новому контексті: базова середня освіта», де модерують роботу вчителів, виступають фасилітаторами дискусій та проводять онлайн семінари-практикуми. Для пілотування запропонованої моделі підвищення кваліфікації вчителів англійської мови закладів загальної середньої освіти відібрано 121 вчителя англійської мови із 102 закладів освіти Київської області.
  • Проєкт «Ключові уміння 21-го століття». Проєкт реалізовується Британською Радою в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки України. Навчальний курс розрахований на вчителів будь-якого шкільного предмета і спрямований на усвідомлення ними компетентнісного підходу до навчання загалом та, зокрема, процесів, пов’язаних із розвитком в учнів ключових життєвих умінь.
    Минулого року Британська Рада підготувала 75 тренерів курсу, які провели тренінги для 2 тис. вчителів шкіл України. Три працівники КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»  пройшли навчання з курсу Британської Ради «Ключові уміння 21-го століття» і проводять заняття та тренінги на курсах підвищення фахової кваліфікації вчителів. Цього року вступна частина курсу стала доступною онлайн на платформі EdEra, аби вчителів могли навчитися розвивати в учнів чотири ключові уміння 21-го століття: критичне мислення, спілкування та співпрацю, креативність і цифрову грамотність.
    Навчання на курсі безкоштовне. Щоб його розпочати, потрібно зареєструватися на платформі. Реєстрація на курс:https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:British_Council+BC1+2020/about?fbclid=IwAR0M2gjQJSyh-Lbx6bFoJ59UEcy4XEarjyaZ0mGSyh1U3Nmeyx4ClYX2VbMІнформація про Програму підвищення кваліфікації вчителів старших класів закладів загальної середньої освіти за допомогою онлайн-курсу «Ключові уміння 21-го століття» знаходиться за покликанням.
  • Проєкт «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти». Чотири заклади освіти Київської області (Ірпінська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Заріфи Алієвої Ірпінської міської ради; Боярський навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І ступеня» Києво-Святошинської районної державної адміністрації; Щасливський навчально-виховний комплекс Бориспільської районної ради; Путрівський навчально-виховний комплекс «гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Васильківського району) є учасниками пілотного проєкту Міністерства освіти і науки України «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти», що реалізується у співпраці з Британською Радою в Україні, видавництвом та екзаменаційним департаментом Кембриджського університету. Для ефективної організації процесу навчання англійської мови у початковій школі пілотні навчальні заклади забезпечено оригінальними навчально-методичними комплексами від видавництв «MMPublications» та «Саmbridge University Press».
  • Програма Британської Ради «Підготовка наставників та супервізорів для вчителів англійської мови». У рамках проєкту Британської Ради «Професійний розвиток вчителя англійської мови» на підтримку реформи «Нова Українська школа» стартує нова програма «Підготовка наставників та супервізорів для вчителів англійської мови». Британська Рада співпрацюватиме з Українським інститутом розвитку освіти щодо розробки та впровадження програми, метою якої є розбудова сталої системи наставництва та супервізії для вчителів англійської мови в Україні задля сприяння їхньому безперервному професійному розвитку.
    Інститут мовної освіти Норіджа був обраний для розробки програми супервізії вчителів. Ця ініціатива забезпечить контекстуально важливу підтримку як для молодих спеціалістів, так і для досвідчених вчителів іноземної мови в школах. Програму буде апробовано в 3 пілотних школах Київщини, що брали участь у проєкті НУШ для вчителів англійської мови початкової школи, а саме:
    1) Опорний навчальний заклад «Щасливський навчально-виховний комплекс «ліцей – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Бориспільської районної ради;
    2) Ірпінська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені З.Алієвої Ірпінської міської ради;
    3) Опорний навчальний заклад – Путрівський навчально-виховний заклад «гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Васильківського району.
    Цілі програми: представити найкращі практики та експертизу вчителів-наставників Великої Британії з організації шкільної моделі наставництва/супервізії для вчителів англійської мови в Україні; поліпшити якість підтримки наставників/супервізорів у школі для молодих спеціалістів та досвідчених вчителів; покращити якість навчання та вивчення англійської мови шляхом постійної професійної підтримки.
  • Проєкт «Рамка безперервного професійного розвитку вчителів іноземних мов». Педагогічні працівники чотирьох закладів освіти  Київської області є учасниками  пілотного проєкту «Рамка безперервного професійного розвитку вчителів іноземних мов», ініційованого Міністерством освіти і науки України у співпраці з Британською Радою в Україні, а саме: Білоцерківська спеціалізована природничо-математична школа  І-ІІІ ступенів  ім. М.О. Кириленка №16 Білоцерківської міської ради; Хотівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія» Києво-Святошинської районної державної адміністрації; Броварська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів  № 5 Броварської міської ради;  Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
  • Програма «Cambridge English Schools». Учителі англійської мови Київщини є учасниками міжнародного освітнього інноваційної програми Кембриджського університету, а саме: видавництва Кембриджського університету (Cambridge University Press) та екзаменаційного департаменту Кембриджського університету (Cambridge Assessment English). Програма реалізується в Ірпінській спеціалізованій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Заріфи Алієвої.
  • Проєкт «Future English». Метою проєкту є підвищення якості навчання та вивчення англійської мови у закладах загальної середньої освіти (дослідження рівня володіння англійською мовою учнів старшої школи та аналіз потреб вчителів англійської мови (опитування та аудиторні спостереження). Проєкт реалізовується Британською Радою в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки України. У рамках реалізації проєкту пілотними школами Київської області стали Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 Білоцерківської міської ради та Бучанський навчально-виховний комплекс «спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» № 4 Бучанської міської ради.  Джеф Стенфорд, професор Лестерского університету (Велика Британія), провів спостереження за уроками англійської мови та індивідуальні інтерв’ю (із адміністрацією пілотних закладів освіти, із фокус групою вчителів англійської мови, із учнями 10-х класів та їхніми батьками). Було здійснено огляд підручників для учнів та інших навчальних матеріалів, які використовуються вчителями англійської мови на уроках. З метою підвищення якості навчання та вивчення англійської мови у закладах загальної середньої освіти області Британською Радою було проведено тестування 49 учнів 10-х класів із 5 ЗЗСО.
  • Проєкт «Інформаційна підтримка ЄС в Україні». Проєкт здійснюється Представництвом Європейського Союзу в Україні для підтримки євроклубів. У 2020 році на базі Семенівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Баришівської районної ради було створено євроклуб «Сузір’я», який став переможцем третього конкурсу проєктів євроклубів України із проєктом «Молодь за чисте довкілля!». На Київщині діяльність євроклубів також здійснюється на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 18 Білоцерківської міської ради, Ліцею «Білоцерківський колегіум» Білоцерківської міської ради та Калинівського навчально-виховного комплексу №1 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад».
  • Проєкт «Go Global». КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» долучився до національної програми вивчення та популяризації іноземних мов в Україні. Бендерець Н.М., в.о. ректора, у червні 2015 року приймала участь у засіданні круглого столу «Speak global – go global: англійська мова у системі середньої освіти», де у складі експертної комісії обговорила перспективи вивчення англійської мови в Україні та у серпні-вересні 2015 року проходила стажування за проєктом у США.
  • Проєкт «GoCamp» громадської організації «Go Global». 5 закладів освіти (ОЗНЗ Кагарлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3, Броварська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5 ім. Василя Стуса, Ірпінська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Зафіри Алієвої, Ліцей “Білоцерківський колегіум”, Вишнівський академічний ліцей «Основа» Києво-Святошинської РДА) беруть участь у GoCamp Online, вчителі англійської мови долучають іноземних волонтерів до  дистанційних занять. У рамках 2nd Inspirational Online Talk від GoCamp GoGlobal учні 7-11 класів Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Зафіри Алієвої та ОЗНЗ Кагарлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3  взяли участь в онлайн-зустрічах з Послами Норвегії та Австрії в Україні.
  • Проєкт «Навчання для професійного зростання»  – здійснюється за підтримки Агенства США з міжнародного розвитку (USAID). У березні 2015 року Федірко Надія Василівна, директор Іванківського районного ліцею, проходила стажування в США в рамках ініціативи проекту «Виховання громадської свідомості молоді в контексті освітньої реформи».
  • Проєкт Європейського Союзу «ETwinning Plus» – навчальна програма Європейської Комісії. Проєкт реалізовується в 51 закладі загальної середньої освіти Київської області. Два заклади освіти отримали європейську нагороду «eTwinning School Label 2020-2021» та 2 заклади освіти стали переможцями конкурсу логотипів еTwinning. У 2020 році один педагог Київщини є тренером онлайн-курсу від eTwinning Plus Україна та 1 вчитель Київської області є амбасадором еTwinning.
  • Програма Американських Рад з міжнарод­­ної освіти – «Програма обміну майбутніх лідерів (FLEX)» – здійснюється за підтримки Посольства США в Україні та Міністерства освіти і науки України. У жовтні 2019 року проведено I та II тури тестування для учнів 8-10-х класів закладів загальної середньої освіти Київської області. У  турі конкурсу взяло участь 100 учнів.  До ІІ туру пройшло 43 учні. Учасниками III туру стало 18 учнів.
  • Швейцарсько-український освітній проєкт «Розвиток громадянських компетентностей в Україні». Проєкт здійснюється Цюріхським педагогічним університетом, Інститутом міжнародних освітніх проектів (IPE) та КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». Протягом  лютого та травня 2015 року на базі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбувалися семінари-тренінги у рамках проєкту.
  • Проєкт Корпусу Миру США в Україні «Викладання англійської мови як іноземної». За дворічною програмою працюють 5 волонтерів у 5 закладах освіти області. У 1 закладі освіти області налагоджено онлайн співпрацю із волонтером та американською школою Troy Howard Middle School.
  • Проєкт Британської Ради в Україні: “Програма післядиплом­ної підготов­ки вчителів англійської мови” – підготовка вчителів закладів загальної середньої освіти до викладання англійської мови за комунікативною методикою, навчання за програмою пройшло 254 педагоги Київщини.
  • Проєкт «For Novice English Teachers»  – розвиток педагогічної майстерності молодих вчителів англійської мови. Здійснюється за підтримки Американського Дому, навчання пройшли 4 вчителі англійської мови закладів освіти Київщини.
  • Проєкт «Літні мовні табори».
  • Проект «Класна школа» – міжнародна програма, яка є пілотним проектом Міністерства освіти і науки України спільно із Центром громадянської освіти (Варшава). Мета програми –  вплив громади на освітні процеси, тобто тісна співпраця директорів шкіл, вчителів, учнів та суспільства на постійній основі.  ЇЇ головним наміром є пробудження у школярів віри у власні сили, можливості, розвиток бажання до пізнання навколишнього світу і формування особистих професійних спрямувань.  Учасником цієї програми є Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Білоцерківської міської ради та Фастівська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 з поглибленим вивченням іноземних мов Фастівської міської ради.
  • Проект «Міксіке в Україні» –  http://miksike.net.ua реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України та Міністерства закордонних справ Естонії. Проект сприяє розвитку зв’язків між навчальними закладами різних областей України, зміцненню зв’язків між учнями, вчителями і батьками учнів з України, Естонії та інших країн Євросоюзу, підвищенню якості та ефективності навчально-виховного процесу у загальноосвітньому навчальному закладі за допомогою інформаційних технологій, підвищення професійного розвитку вчителів, розширення можливостей розвитку он-лайн навчання та позакласних заходів. Проект успішно реалізовується у загальноосвітніх навчальних закладах із  27 районів та міст Київській області. До проекту долучилось понад 1000 педагогів та школярів Київщини.

Отже, розвиток співпраці з міжнародними організаціями, участь у міжнародних програмах і проектах – важливий напрям здійснення процесів європейської та євроатлантичної інтеграції. Забезпечення повноправного представництва освітян Київщини у міжнародних форумах, програмах, що проводяться під егідою міжнародних організацій, дає змогу підвищувати фаховий рівень педагогів і набувати досвіду впровадження інформаційних технологій в освіті в рамках реалізації міжнародних проектів і програм.

Міжнародні програми і проєкти, які реалізуються в закладах освіти Київської області