Формування в молоді любові й дбайливого ставлення до рідної землі – своєї «малої батьківщини», її історії, поваги до народних традицій і звичаїв, фольклору, рідної природи – є пріоритетним напрямком в системі патріотичного виховання. Саме краєзнавча робота посідає важливе місце в діяльності кожного навчального закладу з тим, щоб за допомогою краєзнавчих матеріалів сприяти вихованню в молоді почуття патріотизму, національної свідомості, високої моральності й відданості своїй рідній землі.
Із метою посилення патріотичного виховання та активізації пошуково-дослідницької діяльності, відділом географії та економіки Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» у 2022/2023 навчальному році було проведено ХХІI обласний конкурс робіт учнівської молоді «Топоніміка й історія освіти рідного краю». У цьому році на конкурс надійшло 29 робіт із 10 територіальних громад області. Було подано 13 робіт учнів закладів освіти Білої Церкви, центру позашкільної освіти та професійного самовизначення учнівської молоді «Соняшник» Білоцерківської міської ради, Бородянської селищної ради, Обухівської міської ради, Згурівської селищної ради, Пісківської селищної ради, Сквирської міської ради, Тетіївської міської ради, Миронівської міської ради, Славутицької міської ради.
Оцінювання робіт учасників конкурсу здійснювалося за такими критеріями:
- відповідність оформлення картки обліку мікротопонімів та звіту про історію освіти рідного краю згідно з положенням про огляд-конкурс;
- науковість роботи;
- повнота розкриття теми;
- грамотність;
- якість оформлення;
- якість наочних матеріалів та доцільність їх використання;
- перспективність розроблення теми.
Проведений конкурс показав зацікавленість учнів і вчителів закладів освіти Київської області у дослідженні історії, географії, освіти та культури рідного краю. Учасниками конкурсу досліджувались топоніми, гідроніми, ороніми, а також історія закладів освіти, біографії видатних людей рідного краю, туристичні маршрути Київщини та ін.
Переважна більшість учасників конкурсу продемонстрували високу краєзнавчу компетентність, уміння аргументовано розкривати тему дослідження, чіткість і логічність викладення матеріалу.
Найактивнішими учасниками конкурсу стали учні закладів загальної середньої освіти Білої Церкви, Бородянки, Обухова, Турівки (Згурівської громади), Тетерева (Бородянської громади), Сквири, Миронівки, Тетієва, Славутича.