КОІПОПК


Гру 01 2021

Print this Запис

Відбулося перше заняття обласного майстер-класу з теми  «Розвиток критичного мислення учнів на уроках географії»

30 листопада на базі Ольшаницького закладу загальної середньої освіти Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району в змішаному режимі відбулося перше заняття обласного майстер-класу з теми  «Розвиток критичного мислення учнів на уроках географії» (керівник Годлевська Олена  Юріївна).

Учасників заходу привітали: Валерій Володимирович Совенко, завідувач відділу географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «КОІПОПК», координатор майстер-класу та Тетяна Олександрівна Лисиця, директор Рокитнянського центру професійного розвитку педагогічних працівників, яка наголосила на важливості осучаснення освітнього процесу в умовах НУШ та побажала усім плідної роботи.

На початку зустрічі Валерій Совенко представив для обговорення нормативні документи впровадження принципів НУШ у природничу освітню галузь, особливо в навчальні програми з географії та природознавства. Також координатор ознайомив присутніх з модельними навчальними програмами «Пізнаємо природу» й «Природничі науки» для 5-6 класів та можливостями їх реалізації.

Під час інтерактивної вправи «Знайомство», учасники заняття наголосили  на актуальності запропонованої теми майстер-класу та обговорили необхідність розвитку навичок критичного мислення як одного з найважливіших завдань сучасної освіти.

У першій теоретичній частині керівник майстер-класу визначила основні чинники, які обумовлюють розвиток критичного мислення та окреслила особливості навчального процесу побудованого на засадах такого підходу.

Друга частина заняття мала прикладний характер і була спрямована на розвиток та формування практичних навичок учасників заходу. В ході майстер-класу педагоги мали змогу ознайомитися із практикою створення інтерактивних методів і прийомів, які сприяють розвитку критичного мислення учнів, таких як «Фішбоун», «6 капелюхів Едварда Боно», «Ромашка Блума», «Розумний куб», діаграма Вена», «асоціативний кущ» тощо.

Вчителі отримали практичні навички роботи із даними технологіями та способами їх використання на різних етапах проведення навчальних занять з географії. Вони  активно працювали, з ентузіазмом брали участь в ділових іграх та групових обговореннях,  виконували практичні завдання, ділилися досвідом.

Заняття було змістовним та цікавим. Атмосфера під час заходу була дружньою та  сприятливою для співпраці,  обговорення та спільного вирішення проблем, що хвилюють кожного сучасного вчителя.

На завершення заходу учасники майстер-класу отримали домашнє завдання створити урок із застосуванням одного із методів теорії критичного мислення, а також підготувати на вибір з будь-якої теми шкільного курсу географії компетентнісно-орієнтовані завдання.