«Реальність не зможе тебе знищити,
коли ти огорнутий улюбленою справою
та виконуєш її творчо.
Часто творчість і праця є рятівними
жилетами у бурхливому морі життя».
Рей Бредбері.
8-9 листопада 2023 року відбулися онлайн зустрічі обласної спілки філологів Київської області – авторів посібників «Українська мова. 6 клас НУШ», «Українська література. 6 клас НУШ» «Зарубіжна література. 6 клас НУШ» та «Зошита для практичних робіт із зарубіжної літератури. 6 клас НУШ», які пройшли під девізом «Творити заради майбутнього».
Керівник і модератор зустрічі – методист відділу української мови та літератури, зарубіжної літератури КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» Наталія Химера – розпочала засідання із приємної новини: навчально-методичним посібникам «Українська мова. 6 клас» за модельною навчальною програмою «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.); «Українська література. 6 клас» за модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Пастушенко Н. М., Чумарна М. І.) та «Зарубіжна література. 6 клас», «Зошит для практичних робіт із зарубіжної літератури для 6 класу» за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В.Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.), надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі», який зареєстрований у Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам за №3.0572-2023, № 3.0504-2023, № 3.0595-2023, №3.0596-2023.
У ході зустрічі педагоги також обговорили концепцію модельних програм з української мови та літератури, зарубіжної літератури для 7-9 класів, їх навчально-методичне наповнення. Учителі висловили свої думки щодо побудови уроків української мови, літератури, зарубіжної літератури, обговорили особливості організації навчальної діяльності на уроках розвитку мовлення, зупинилася на архітектурі уроків НУШ мовно-літературної галузі (аналізі та інтерпретації художнього тексту).
Підбиваючи підсумки професійного полілогу філологів Наталія Химера:
- підкреслила значущість підвищення здоров’язберігаючої компетентості педагога в умовах сучасного освітнього простору;
- ознайомила присутніх із однією з інноваційних ідей – впровадження в освітній процес біоадекватних технологій, що забезпечить якісні зміни в освіті та стане беззаперечним помічником у побудові уроків сучасного зразка;
- зазначила, що для сучасного освітнього закладу одним із ключових пріоритетів має бути формування здоров’язбережувального освітнього середовища, виховання в учнів культури ціннісного ставлення до власного здоров’я та здорового способу життя;
- підкреслила, що особистісно-професійний імідж вчителя-філолога відіграє значущу роль у справі опанування педагогами НУШ.
НУШ – це освіта нової філософії, нових сенсів. НУШ – це захоплююча подорож двох, учителя та учня, країною з назвою ЖИТТЯ: саме тому девізом Школи стало «Навчаючи – вчимося». НУШ – це практико орієнтована безпечна та біоадекватна школа, яка сповнена емпатією, довірою, повагою, розумінням, дружбою та любов’ю.
Приємно, що на зустрічах завжди є нові ідеї, розкриваються горизонти для самовизначення та самореалізації кожного. Адже кожен учасник творчого колективу авторів прагне бути цікавим та сучасним учителем для своїх учнів та мудрим порадником для колег.