1 грудня 2017 року завершили свою роботу практико-зорієнтовані курси підвищення фахової кваліфікації для вихователів, керівників ДНЗ з проблеми «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку». Зміст курсів було спрямовано на поглиблення знань слухачів та вдосконалення набутих умінь з організації навчально-пізнавальної, мовленнєвої, ігрової, художньої діяльності дітей, вивчення механізмів обдарованості та творчого потенціалу вихованців.
Слухачі висловили подяку науково-педагогічним працівникам КВНЗ КОР «Академії неперервної освіти» за комфортні умови проходження навчання, високий рівень проведення актуальних і змістовних теоретичних занять, мотивацію їх до подальшої професійної діяльності та самоосвіти, практичні навички роботи з природнім матеріалом.
Вихователі дошкільних навчальних закладів майстерно оволоділи нетрадиційними техніками малювання, художньої праці, декоративно-прикладного мистецтва під час навчальних занять викладачів академії: «Технологія виготовлення української народної ляльки»; «Технологія виготовлення штучних квітів» (Сацюк О.І.); «Технологія виготовлення подарункових сувенірів з паперу і картону»; «Технологія виготовлення виробів у техніці «Оригамі» (Мельничук Н.М.); «Використання нетрадиційних прийомів роботи з папером: техніка «гофротрубочки»; «Виготовлення святкової листівки у техніці «Айріс-фолдінг»; «Використання нетрадиційних прийомів роботи з папером: техніка «волога паперопластика» (Винарчук Т.М.); «Використання нетрадиційних технік графічного мистецтва у розвитку творчих здібностей дітей» (Власова В.Г.)
Слухачі курсів підвищення фахової кваліфікації відзначили високий рівень організації педагогічної практики, яка відбулася на базі дошкільного навчального закладу №2 «Берегиня» (ясла-садок) Білоцерківської міської ради.
Дігтяр З.І., завідувач дошкільного навчального закладу, ознайомила слухачів із нормативно-правовим забезпеченням організації гурткової роботи в умовах дошкільного навчального закладу. У ході проведення практики слухачі мали змогу переглянути цікаві форми гурткової роботи з дітьми, взяти участь у майстер-класах, поділитися власним досвідом роботи.
Працівники дошкільного навчального закладу презентували для вихователів та керівників гуртків ДНЗ міста та Київської області гурткову роботу за напрямами:
- «Дзвінкі голосочки» (співочий) за парціальною програмою «Веселкова музикотерапія», програма оздоровчо-освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку ( авт. І.А.Малашевська, С.К.Демидова);
- «Здоров’ятко» (оздоровчий – «сухий басейн», «вправи на дихання») за парціальною програмою «Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку (авт. М.М.Єфименко).
- «Маленькі майстрині» (ручна праця) «Радість творчості» програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (автори Р.М. Борщ, Д.В. Самойлик).
Враження від змісту та якості курсів підвищення фахової кваліфікації, їх актуальність та сучасність слухачі змогли виразити під час творчого завдання науково-практичної конференції у формі «твору-есе».
***
«Зміст запропонованих курсів підвищення кваліфікації допомагає вихователям усвідомити необхідність орієнтуватися на реалізацію особистісно-зорієнтованої моделі дошкільної освіти, забезпечення індивідуального підходу до творчого розвитку, виховання і навчання дітей».
(Шевченко Вікторія Миколаївна, вихователь ДНЗ (ЦРД) № 1 «Зіронька» Яготинської міської ради)
***
«Мета сучасної дошкільної освіти – не дати дитині багаж знань, а навчити їх здобувати. З дошкільного віку дитина має оволодіти способами здобуття потрібної інформації, вміннями аналізувати, систематизувати, розуміти причини і робити висновки, що знадобляться їй у подальшому житті. Саме такі завдання стоять перед педагогами дошкільного закладу. Нова парадигма освіти потребує нового педагога – креативного, активного, ініціативного. На сучасному етапі розвитку системи освіти все більше уваги приділяється професійному розвитку й освіті дорослої людини».
(Жаріна Лада В’ячеславівна, вихователь, керівник гуртка ДНЗ (ясла-садок) «Журавка» Бориспільської міської ради )
***
«Сучасний вихователь має володіти творчим мисленням, креативними навичками, вмінням експериментувати, щоб працювати в нових умовах, які вимагають винахідництва і раціоналізаторства».
(Терещенко Людмила Іванівна, вихователь Білоцерківського НВК «ЗОШ I–III ст. – ДНЗ» № 13)
***
«Особливістю творчого педагога є те, що він реалізує свої особистісні й професійні творчі потенції засобами натхненної педагогічної діяльності та активної взаємодії між педагогом і дитиною. Все це переконує передусім у необхідності створення відповідних курсів підвищення кваліфікації, щоб стимулювати творчі пошуки вихователів».
(Лемешко Валентина Миколаївна, вихователь, керівник гуртка Зурівського ДНЗ «Журавка» комбінованого типу Згурівської районної ради )
***
«Діяльність підвищення кваліфікації була спрямована на забезпечення якісної освіти, впровадження у практику роботи цілісного підходу до розвитку особистості, формування життєздатної, гнучкої, творчої людини, всебічно розвиненої, компетентної та здорової особистості, впровадження сучасних моделей освітнього процесу, надання методичної допомоги педагогічним працівникам у організації життєдіяльності дитини для досягнення нової сучасної якості дошкільної освіти».
(Ковтун Леся Василівна, керівник гуртка ДНЗ (ясла-садок) № 11 «Берізка» Ірпінської міської ради)
***
«Одним з напрямків роботи фахових курсів дошкільної освіти КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» є впровадження у практику сучасних форм методів і прийомів, спрямованих на розвиток креативного мислення й активізацію творчого потенціалу вихователів, які будуть підготовленими до розкриття творчих здібностей дошкільнят».
(Клочай Людмила Володимирівна, вихователь, керівник гуртка ДНЗ (ясла-садок) «Дзіночок» Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району )