21 травня завершилися курси підвищення фахової кваліфікації з проблеми «Топ-5 технологій компетентнісного навчання учнів на інтегрованих уроках мистецтва» (розробники: Ковальова С.В., Логімахова О.А.) для вчителів освітньої галузі “Мистецтво”.
Реалізація мети програми передбачає професійний розвиток вчителів музичного, образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу “Мистецтво”, а також їхньої готовності до впровадження технологій компетентнісного навчання в мистецькому освітньому процесі Нової української школи.
Під час навчання, в ході тренінгової взаємодії, проведених дискусій, художньо-педагогічного спілкування і командної роботи, організованого на принципах педагогіки партнерства слухачі курсів мали змогу “пропустити через себе” дієвість сучасних технологій компетентнісного навчання як ресурсу якісних змін у шкільній мистецькій освіті й практиці; обговорити цілі, зміст, структуру, а також можливості упровадження основних положень нового Державного стандарту базової середньої освіти; взяти активну участь у моделюванні драматургії інтегрованого уроку мистецтва від мети до рефлексії, продемонструвати нові методи, техніки і прийоми у розвитку критичного і художньо-образного мислення, емоційного інтелекту і креативності учнів у процесі художньо-творчої діяльності, спілкування з мистецтвом.
Вчителі мистецтва створювали ментальну карту планування інтегрованого мистецького уроку, захоплювались процесом використання кубика Блума у реалізації змістової лінії “Аналіз та інтерпретація творів мистецтва” як самопізнання через мистецтво, демонстрували способи мислення і навички практичної діяльності засобами різних мистецтв. Особлива увага була приділена спеціальним музичним та образотворчим технологіям в умовах специфіки мистецької діяльності учнів. Педагоги були в захваті від нового підходу до організації музично-ритмічної діяльності учнів із використанням виконавської техніки звучних жестів (Body Percussion), нетрадиційних технік музикування (бітбокс, пен таппінг, степ руками) пов’язаних із природними рухами та мовою людини, психомоторикою, і які мають універсальний вплив на розвиток дітей з особливими потребами.
У процесі діалогового спілкування і колективної праці, вчителі мистецтва Київщини відмітили інноваційну спрямованість та компетентнісний зміст курсового навчання, висловили спільну думку щодо ціннісності уроку мистецтва, що виходить далеко за межі самого уроку і позанавчальної діяльності. Адже за словами Б. Брехта “Усі види мистецтв слугують найвеличнішому з-поміж мистецтв – мистецтву жити на землі”.
Вони висловили вдячність адміністрації інституту за сприятливі комфортні умови, сучасну матеріально-технічну базу, й спеціальні засоби мистецько-педагогічної діяльності, що в цілому забезпечило навчання із захопленням, відкритість новому.
Завершилось навчання на такій оптимістичній ноті.
Віримо – Краса врятує світ, і зігріє дотиком Любові,
Проростають зерна Доброти, вічних цінностей у Новій українській школі!