КОІПОПК


Тра 14 2025

Print this Запис

Засідання обласної педагогічної студії «Цифрові інструменти у навчанні географії та інтегрованих курсів природничої освітньої галузі»

Як перетворити звичайний урок географії на захопливу гру-квест? Які цифрові інструменти допомагають учням не просто ‘проходити тести’, а з азартом й усвідомлено вивчати матеріал? Як штучний інтелект може стати вірним асистентом вчителя на уроці природничих наук? І, зрештою, як зробити так, щоб асоціативна картка навчала краще, ніж підручник.

Цими питаннями розпочалося третє заключне засідання обласної педагогічної студії «Цифрові інструменти у навчанні географії та інтегрованих курсів природничої освітньої галузі», яке відбулося в онлайн-форматі 14 травня 2025 року. Керівник студії – Чемерис Ольга Олегівна, учитель Переяславського ліцею імені Івана Мазепи Переяславської міської ради, учитель-методист,  координатор – Совенко Валерій Володимирович, методист відділу загальної середньої освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», учитель-методист.

У затишній атмосфері творчого пошуку учасники досліджували можливості популярних платформ для перевірки знань учнів:

– Quizizz – для миттєвої інтерактивної діагностики;

– Wordwall – для створення яскравих дидактичних ігор;

–  Educaplay – для інтерактивних вправ та кросвордів;

–  Liveworksheets – для перетворення звичайних завдань у динамічні онлайн-робочі аркуші.

Окрема частина засідання була присвячена використанню штучного інтелекту в освітньому процесі. Вчителі не лише дізналися про сучасні можливості ШІ, а й самостійно створили асоціативні картки, які допомагають учням краще засвоювати складний матеріал через візуалізацію понять та зв’язків.

Не обійшлося і без практичної роботи: учасники виконали ряд вправ, тренуючи навички роботи з цифровими платформами та опановуючи нові інструменти для інтегрованого навчання.

Наприкінці зустрічі було проведено аукціон педагогічних ідей, де кожен учасник міг представити свій власний досвід і напрацювання щодо використання популярних онлайн-сервісів у своїй діяльності. Учасники відзначили, що педстудія допомогла їм не просто отримати інформацію про цифрові інструменти, а й навчитися ефективно їх застосовувати в освітньому процесі, завдяки чому вчитель виступає не просто ретранслятором знань, а все більше перетворюється з ‘лектора’ на організатора навчального простору, менторa, фасилітаторa.

Підсумком педстудії стала впевненість, що цифровізація в освіті – не виклик, це  шанс зробити уроки захопливими і цікавими, а процес навчання – ефективним, діяльнісним і вмотивованим.