Сучасний учитель має справу із новим поколінням дітей, справжніми цифровими аборигенами, які виросли в епоху технологій та інформаційного буму. Вони не просто користуються гаджетами, а вміють ‘розмовляти’ їхньою мовою. Це покоління, як хамелеон, швидко адаптується до змін, їхні знання стають інструментом для реалізації найсміливіших ідей. Тому перед учителем сьогодні стоїть завдання створити урок як твір мистецтва, де потрібно вміло використати всі можливості для розвитку особистості учня.
Старе єврейське прислів’я говорить: «Не навчайте дітей так, як навчали вас: вони народилися в інші часи».
Як зацікавити сучасне покоління?
Ігрові технології навчання: віяння моди чи необхідність?
У пошуках ефективних інновацій для проведення сучасного уроку зібралися педагоги Київщини на другому занятті педагогічній студії «Упровадження ігрових технологій на уроках географії та інтегрованих курсів природничої освітньої галузі».
Координатором педагогічної студії є Совенко Валерій Володимирович, методист відділу загальної середньої освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», учитель-методист, а керівником – Дехтяр Наталія Миколаївна, учитель географії та біології Згурівського ліцею Згурівської селищної ради, учитель-методист.
Учасники педстудії прийняли виклики сьогодення і творчо підійшли до створення креативних, оригінальних, змістовних завдань для оцінювання груп результатів навчання на уроках природничої галузі. Хоч і в онлайн-форматі, але виконали проєкт «Моє унікальне сузір’я» та довели, що такі форми роботи реально втілювати у життя.
Із великим задоволенням розгадували головоломки, складали пазли, відвідали квест-кімнату онлайн! Важливий етап – знайомство з інтерактивними платформами Тarsia, Jigsawplanet, Сlasstools. Креативність, творчість, критичність учителі яскраво проявили при створенні власної квест-кімнати на платформі Всеосвіта. Педагоги довели, що ігрові технології – це не віяння моди, а необхідність!
Як сказав Гордон Драйден, «Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що відбуваються». Тому педагоги із великим ентузіазмом пішли шукати нові ідеї для створення банку педагогічних знахідок, якими поділяться на заключному занятті педстудії!