КОІПОПК


Бер 31 2025

Print this Запис

Заняття обласної педагогічної студії «Ефективні технології музичного виховання дітей в інклюзивній групі закладу дошкільної освіти»

Усі діти, як музичні інструменти: їхнє звучання залежить від того, хто до них доторкається”, – така думка  стала мотивувальною і об’єднала цілеспрямованих, допитливих, креативних музичних керівників, корекційних педагогів, логопедів Київщини на  другому занятті обласної педагогічної студії «Ефективні технології музичного виховання дітей в інклюзивній групі закладу дошкільної освіти» (координатори студії: Світлана  Ковальова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти, Альона Чебан, методист відділу загальної середньої освіти, керівник – Людмила Савранська, музичний керівник Білоцерківського закладу дошкільної освіти №25 «Оленка»­).

У процесі взаємодії були розглянуті  питання:

  • як музична рухова діяльність впливає на особливості психічного, фізичного, інтелектуального й емоційного розвитку дітей з особливими освітніми потребами;
  • чому при організації рухової активності дітей з ООП важливо, щоб дитина передавала рухом те, що вона відчуває тут і зараз;
  • які нестандартні форми й інноваційні музично-педагогічні технології доцільно використовувати на музичних заняттях в інклюзивному середовищі для того, щоб дитина вивільнила свої емоції через рух та імпровізувала під музику.

Ці та інші важливі питання опрацьовувались учасниками  у спільній діяльності на теоретичному та практичному етапах навчання.

У формі мистецького діалогу керівник студії організувала  дискусію “Танцювально-рухова діяльність як засіб розширити руховий репертуар дитини з ООП та навчити відчувати і налагоджувати контакт зі своїм тілом”;  пояснила причини обмежень дитини в русі, пов’язаних з комунікацією, налагодженням емоційних контактів; показала як необхідно адаптувати інноваційні форми музично-ритмічної діяльності.

З великим  інтересом  учасники залучилися до інтерактивної взаємодії, у процесі якої керівник  студії поділилась своїм  досвідом роботи музичного виховання  в інклюзивній групі, показала, з яким задоволенням, без бар’єрів діти беруть активну участь у рухових видах музичної діяльності, відчувають себе впевненими, уважними, спостережливими,  маючи для цього різні можливості. Мотивувальні піктограми для візуалізації, використання відеоряду авторських заходів, створення ситуації безпеки, цікаві форми роботи на координацію різних частин тіла, інноваційні практичні вправи для створення вільної рухової імпровізації  «що відчуваю – так і рухаюсь» – усе це стало майданчиком для  нової практики учасників студії, мотивувальним ресурсом успішного професійного розвитку.

Учасники зустрічі переконались у тому, що нові знання й отриманий досвід  є стимулом  до творчих дій, розширює  горизонти інклюзивної практики,  що  сприяє  розвитку професійної компетентності та впливає на забезпечення  рівного доступу дітей з особливими освітніми потребами до якісної освіти.  Цілительний безмежний світ почуттів, виражений  звуками музики, дає можливість кожній дитині відчувати радість дитинства, пізнавати себе й навколишній світ.