«Людина освічена – це та,
яка знає, де знайти те,
чого вона не знає».
Георг Зиммель
Цифрова компетентність є надзвичайно важливою для впровадження цінностей Нової української школи, тому ще залишається відкритим запитання: “Як же найбільш ефективно використовувати потенційні можливості сучасних інформаційних та комунікаційних технологій у навчанні школярів?”
Із метою підвищення професійного рівня дружна команда вчителів географії та природознавства закладів загальної середньої освіти Київщини зібралася 23 лютого 2021 року на друге онлайн-заняття обласної педагогічної студії вчителя географії та природознавства Переяславської гімназії Ольги Чемерис з теми «Використання мультимедійних засобів у навчанні географії та природознавства». Керівник обласної студії розповіла про можливості використання онлайн-інструментів для опитування учнів, «Classroom Screen», відеофільмів у дистанційному та очному навчанні школярів.
У ході заняття учасники заходу ознайомилися з цікавим ресурсом для створення навчального середовища під час уроку – інтерактивною онлайн-дошкою Classroom Screen, яку можна використовувати для малювання, письма та інших функцій. Украй актуальним завданням учителів географії та природознавства є створення бази коротких відеофільмів за темами навчальної програми, адже використання відео на уроках підвищує мотивацію школярів до отримання знань, сприяє ефективності навчального процесу, формуванню пізнавальних інтересів, стимулює розумову діяльність. То ж педагогам було презентовано підбірку відеоредакторів для створення та редагування відеофільмів, таких як: Bolide Movie Creator, WeVideo (Online) та VideoPad Video Editor, а також ознайомлено з їх інтерфейсом та інструментарієм. Педагоги також розглянули й активно обговорили освітню платформу «Мій клас» та поділилися досвідом із її використання під час вивчення нового матеріалу та перевірки знань учнів.
Активну участь у занятті педагогічної студії взяв її координатор – Валерій Совенко, завідувач відділу географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». Він ознайомив учасників із функціональними можливостями освітньої платформи «Classtime» та наголосив на важливості сучасних засобів і технологій навчання на уроках природничого циклу. У кінці заняття учасники долучилися до командної гри «Види тварин, що зникають» на платформі «Classtime».
Заняття колег-однодумців відбулося в доброзичливій і невимушеній атмосфері. Учасників націлено на активізацію роботи щодо використання в освітньому процесі ІКТ-технологій. Плідна співпраця надихнула всіх присутніх на нові професійні звершення та розвиток творчого потенціалу. Результати спільної роботи вони зможуть представити у вигляді виконаних розробок навчальних занять для організації дистанційного та змішаного навчання учнів.