КОІПОПК


Бер 30 2023

Print this Запис

Використання БДТ (багатомірної дидактичної технології) на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури

Сьогодні вже не існує тієї школи, де діти, сівши рівно і склавши руки, чемно слухають пояснення учителя. Сучасні школярі прагнуть до активної комунікації, співпраці з педагогом, якого воліють сприймати радше як порадника, а не як суворого критика. Змінився і підхід до навчання – учням не цікаво 45 хвилин слухати теорію, тому вони все частіше знаходять більш цікаві заняття у своїх гаджетах, не звертаючи уваги на вчителя і на те, що відбувається навколо. Як же зробити так, щоб на кожному уроці діти не нудьгували, а навпаки, були активними його учасниками, брали для себе максимум корисної інформації, розвивали вміння навчатися упродовж життя? Ці та інші питання були в центрі уваги учасників обласного майстер-класу «Використання БДТ (багатомірної дидактичної технології) на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури», який 28 березня 2023 року провела для вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури  Галина Касянчук, учитель  Ірпінського ліцею інноваційних технологій  Ірпінської міської ради Бучанського району Київської області (координатор – Оксана Лященко, методист відділу координації методичної роботи та неперервної педагогічної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»).

На початку заняття Галина Іванівна детально проаналізувала надіслані учасниками домашні завдання: самостійно створені ментальні карти за одним із програмових  творів  української чи зарубіжної літератури або плани-конспекти уроків  у формі ментальної карти, а потім познайомила колег із практичним мистецтвом перетворення простих та складних ідей на шматочки інформації, які легко пригадати, – скетчноутингом. Скетчнотатки – це креативний конспект, сенс якого полягає не в дослівному цитуванні, а в грі образами та думками. Ідея полягає в тому, щоб не записувати увесь потік інформації, а відфільтровувати найважливіші ідеї і занотовувати їх у вигляді малюнків та надписів.

Учасники заходу стали активними учасниками процесу створення скетчнотаток. Вони опановували базові техніки (візуалізували поняття, перетворювали ідеї на малюнки), виконували інтерактивні вправи, спостерігали за процесом нотування та створювали власні скетчнотатки до поезії Тараса Шевченка «Садок вишневий коло хати». Така робота отримала схвальні відгуки колег. При обговоренні та представленні результатів педагоги наголошували на важливості впровадження скетчноутингу в освітній процес для збільшення ефективності створення креативних конспектів та зменшення часу на їх написання. Вони визнали, що такий вид нотатків буде для учнів більш цікавим і зрозумілим при опрацюванні та засвоєнні навчального матеріалу.

Бажаємо успіхів у впровадженні скетчноутингу у власній педагогічній практиці!