Пріоритетом Нової Української школи є формування навичок навчатися протягом життя, самостійно ставити цілі, проектувати шляхи їхньої реалізації, контролювати та оцінювати свої результати. Саме діяльнісний підхід до навчання є ефективним інструментом для організації освітнього процесу, який реалізує принцип зв’язку навчання з життям, формує активну й ініціативну позицію учнів та створює середовище, де діти можуть розвивати навички, які стануть їм у нагоді в реальному житті більше, ніж підручникова теорія.
12 січня 2023 року відбулося перше заняття обласного майстер-класу вчителя-методиста Фастівського академічного ліцею №9 Баришполь Марини Валеріївни з теми “Діяльнісний підхід як ресурс якісної географічної освіти “ для вчителів географії.
Ріпко Наталія Анатоліївна, директор Фастівського академічного ліцею, презентувала ліцей та сучасні підходи педагогічного колективу до організації та здійснення освітнього процесу.
Координатор майстер-класу Валерій Володимирович Совенко, завідувач відділу географії та економіки КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», вчитель-методист, ознайомив педагогів із нормативними документами впровадження принципів НУШ у природничу освітню галузь, презентував модельну навчальну програму «Географія. 6-9 класи» (авт. Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Нікитчук А.В., Яценко В.С., Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В.) та ознайомив учасників майстер-класу з можливостями її реалізації.
У першій теоретичній частині керівник майстер-класу визначила основні положення технології діяльнісного методу навчання, шляхи практичного застосування дидактичних принципів діяльнісного навчання, показала можливості реалізації діяльнісного компоненту змісту географічної освіти та представила структуру уроку в системі діяльнісного підходу.
Друга частина заняття була спрямована на розвиток та формування практичних навичок учасників заходу. Марина Валеріївна поділилася досвідом впровадження прийомів і методів діяльнісного підходу: нестандартний початок уроку, асоціативний ряд, діяльнісна робота в групах, метод гіпотез, складання ментальних карт, робота з хмарою слів. Вчителі географії працювали над створенням робочих аркушів, пазлів, ребусів та кросвордів.
На завершення заняття учасники майстер-класу отримали домашнє завдання ознайомитися з модельними навчальними програмами з географії для 6-9 класів НУШ та створити урок (фрагмент уроку) на основі однієї з тем модельних програм географії для 6 класу.