Сучасні реформи в системі шкільної освіти потребують таких способів організації та підвищення результативності освітньої діяльності, які сприятимуть невпинному розвитку учнів і забезпечать переорієнтацію навчання від уявного набуття знань до справжнього розвитку вмінь, а основним надбанням особистості має стати досвід реалізації певної діяльності.
16 березня відбулося друге заняття обласного майстер-класу з теми «Діяльнісний підхід до навчання як ресурс якісної географічної освіти», який проходив під керівництвом Баришполь Марини Валеріївни, вчителя географії Фастівського академічного ліцею №9, вчителя-методиста.
Координатор майстер-класу Валерій Володимирович Совенко, завідувач відділу географії та економіки КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», учитель-методист, ознайомив педагогів із нормативними документами впровадження принципів НУШ у природничу освітню галузь, презентував нові методичні підходи та сучасні інструменти педагога для організації навчально-дослідницької діяльності на уроках географії.
У першому теоретичному блоці «Сучасний урок географії через призму діяльнісного підходу» були розглянуті види робіт практичної складової, які пропонуються у модельних навчальних програмах з географії та особливості їх використання під час уроків у 6-му класі.
Друга частина заняття була спрямована на розвиток та формування практичних навичок учасників майстер-класу. Марина Валеріївна поділилася досвідом використання онлайн-сервісу WordArt для створення хмари слів та ознайомила учасників з особливостями використання цього методу графічної систематизації на різних етапах уроку. Учителі створювали різноманітні завдання з використанням хмари слів, враховуючи певні дидактичні цілі; «хмара слів» в якості опорного конспекту для подачі нового матеріалу чи його узагальнення; виокремлення логічних пар слів, що асоціативно пов’язані між собою; повторення географічних термінів; опрацювання географічної номенклатури.
Також учасники майстер-класу ознайомилися з можливостями використання інтерактивної віртуальної онлайн-дошки Jamboard на різних етапах навчального заняття та вчилися з її допомогою демонструвати інформацію під час уроку в Zoom чи Google Meet і взаємодіяти з усім класом чи окремою групою учнів у режимі реального часу під час дистанційних уроків.
На завершення заняття учасники майстер-класу отримали домашнє завдання створити навчальні матеріали з використанням онлайн-сервісу WordArt до однієї з тем модельних програм з географії для 6 класу.