КОІПОПК


Лют 26 2020

Print this Запис

Відбулося друге заняття обласного майстер-класу вчителя географії Фесак Людмили Михайлівни з теми «Упровадження сучасних технологій навчання та формування екологічної культури школярів на уроках географії»

25 лютого 2020 року на базі ОЗНЗ «Ківшоватський НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. – ДНЗ» Таращанської районної ради відбулося друге заняття обласного майстер-класу вчителя географії Фесак Людмили Михайлівни з теми «Упровадження сучасних технологій навчання та формування екологічної культури школярів на уроках географії». В ході цього заходу розглядалося питання щодо реалізації наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» шляхом формування пізнавального інтересу учнів через застосування різноманітних методів і методичних прийомів.

У ході роботи майстер-класу координатор Совенко Валерій Володимирович, завідувач відділу географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» акцентував увагу на тому, що організація освітньої діяльності на уроках географії з використанням сучасних технологій візуалізації сприяє реалізації компетентнісного підходу, підвищенню фахової майстерності вчителів, стимулюванню їх творчої ініціативи та надав методичні рекомендації щодо створення компетентнісно орієнтованих завдань.

Практична частина майстер-класу проводилася як групова робота учасників, спрямована на формування та розвиток критичного мислення й емоційного інтелекту, візуальної грамотності й культури, вміння швидко сприймати, засвоювати, відтворювати певну інформацію та застосовувати її на практиці. Людмила Михайлівна поділилася досвідом та методикою щодо використання інтерактивних технологій на заняттях з географії. Зокрема детально зупинилися на такій формі роботи, як створення ментальної карти. Слухачів було об’єднано у три групи: «Африка», «Австралія» та «Південна Америка». Кожна група створювала, презентувала та обговорювала власні ментальні карти. Для узагальнення, систематизації та перевірки знань використовувалась форма роботи «Кубування».

Учитель історії Красносільська Віталіна Миколаївна поділилася досвідом використання відеоматеріалів на уроках історії. Був представлений методичний прийом «Бортовий журнал». На початку роботи учасники майстер-класу отримали завдання, а після перегляду відеоматеріалу було перевірено правильність його виконання і зроблено висновки. Цей метод формує вміння самостійно вчитися, складати алгоритм, допомагає учням розвивати вміння фіксувати інформацію, дає можливість наочно уявити задану проблему та узагальнювати опрацьований матеріал.

Учитель основ здоров’я та фізичної культури Пильгун Наталія Михайлівна провела з учасниками майстер-класу ігри та вправи, які сприяють розвитку інтелектуальних здібностей, допомагають зосередитися, ефективно навчатися, розвивають пам’ять та мислення, знімають напругу, концентрують увагу. Найкращий і найсприятливіший стан для навчання – це стан «розслабленої готовності», тому було продемонстровано такі вправи:  «Спляча вісімка», «Найнепомітніші рухи», «Сова», «Вухо – ніс», «Снігова куля», «Око» «Дзеркальне малювання», «Письмо лівою рукою», «Передай предмет», «І раз, і два, і три …», «Енергетизатор».

Учитель фізики та інформатики Іщенко Валентина Вікторівна разом з учнями 7 класу продемонструвала роботу в онлайн-сервісі Kahoot. Учні за допомогою мобільних пристроів, настільного комп’ютера з підключенням до Інтернету та веб-браузером відповідали на тестові завдання й продемонстрували свою готовність до засвоєння нового навчального матеріалу. Онлайн-сервіс Kahoot дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри, вікторини, обговорення, опитування, що складаються з низки запитань із кількома варіантами відповідей. Також даний сервіс сприяє спілкуванню та співпраці у колективі, підвищує рівень обізнаності в інформаційно-комунікаційних технологіях, стимулює критичне мислення.

Після завершення заняття були підведені підсумки та з метою обміну досвідом слухачам майстер-класу запропоновано підготувати творчі домашні завдання.