«Живопис дає образ і думку, і необхідно створити у своїй уяві настрій. Поезія слова дає думку і за нею потрібно створити і образ і настрій, а Музика дає настрій, за яким необхідно відтворити і думку, і образ», – така ключова ідея стала своєрідним лейтмотивом вебінару-практикуму «Міжпредметні зв’язки на уроках мистецтва: інтегрований підхід», проведений для методистів регіональних методичних служб, керівників регіональних методичних об’єднань учителів мистецької освітньої галузі, консультантів ЦПР, працівників ТГ, які координують роботу вчителів мистецької освітньої галузі, учителів музичного, образотворчого мистецтва й інтегрованого курсу «Мистецтво» Київщини.
- Як впроваджувати інтегрований підхід в мистецьке освітнє середовище НУШ?
- Чому і як інтеграція мистецтва впливає на пізнання цілісної художньої картини світу?
- У чому секрети сприймання та переживання художнього образу в мистецтві?
- Як використання міжпредметних зв’язків збагачує мистецький тезаурус, впливають на розвиток ціннісних ставлень та компетентностей для життя?
Світлана Ковальова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти, наголосила на пріоритеті використання інтегрованого підходу в новому змісті мистецької освітньої галузі, розкрила особливості комплексу й синтезу мистецтв співдружності муз, організувала фасилітовану дискусію «Пізнай себе і свої можливості» у процесі занурення в палітру художніх образів, художньо-педагогічної комунікації.
Проблему використання міжпредметних зв’язків на уроках музичного мистецтва висвітлила у своєму виступі Альона Чебан, методист відділу загальної середньої освіти. На прикладах моделювання сучасного уроку показала можливості інтегрованих художньо-педагогічних та цифрових технологій в активізації мистецьких вражень учнів, залучила до співучасті в інтерактивній діловій грі «Сприймання мистецтва – мистецтво сприймання».
У вебінарі взяла участь Алла Дудка, методист відділу загальної середньої освіти, яка розповіла про особливості образотворчої діяльності як творчого процесу, що об’єднує мистецтво; продемонструвала на практиці ефективні методи й інструменти (метод ейдетики, естамп, мильний живопис, фротаж тощо), які загалом впливають на розвиток художньо-образного мислення, емоційного інтелекту, збагачують емоційно-ціннісне ставлення до мистецтва.
На рефлексивному етапі зустрічі були використані прийоми «Мікрофон», «Букет квітів», «Сходи успіху», у процесі яких учасники оцінили власні знання й уміння, визначили напрямки для подальшого розвитку, переосмислили свій досвід інтегрованого навчання в НУШ, збагатившись новими ідеями, ефективними техніками, інструментами. Адже успіх приходить до тих, хто цього прагне, спільно йде до мети, використовуючи ціннісний потенціал мистецтва, яке в усі часи вчить мистецтву жити на землі.