У демократичному суспільстві кожен має рівні права висловити думку, і рішення приймаються шляхом обговорення і голосування. У школі молодь ділиться думками щодо різних систем управління, а також обговорює, як приймаються рішення в їх школі та в суспільстві загалом. Вони дізнаються про практику демократичної політики шляхом участі у виборах керівництва класу та учнівської ради.
З метою формування та навчання учнів компетенцій ХХІ століття, налагодження комунікації у шкільній спільноті, інтеграції соціально-емоційного навчання у процесі вивчення іноземної мови 03 квітня 2019 року на базі Опорного загальноосвітнього навчального закладу Кагарлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Кагарлицької районної державної адміністрації Ярослава Кушнір, майстер-тренер швейцарсько-українського освітнього проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», провела урок-дискусію з представниками органів шкільного самоврядування з теми «Компетенції ХХІ століття: підготовка до досягнення успіху».
В ході проведення уроку учнівська молодь ознайомилась зі сферами соціально-емоційного навчання в закладі освіти: побудова стосунків; прийняття правильних рішень. Учасники вчилися розвивати наступні навички: допомога/пошук допомоги: етична відповідальність; участь у житті громади; самоаналіз; оцінювання; спілкування; робота в команді; виявлення та вирішення проблем; аналіз ситуацій; побудова стосунків та вирішення конфліктів.
В рамках проведення уроку учасники обговорили такі теми:
- політика, демократія і демократичне врядування в школах;
- навчання демократії і прав людини через демократичне врядування в школі.
Заключним етапом заходу стала рефлексія та «feedback», під час якої представники учнівського активу школи висловили свої думки та позицію щодо важливості налагодження роботи органів шкільного самоврядування, визначення критеріїв демократичного врядування в закладі освіти та ролі учнівської ради в цьому процесі.