Дошкільна освіта є самоцінною первинною ланкою системи безперервної освіти, що закладає підґрунтя розвитку особистості дитини для її навчання впродовж життя. Сучасний стан дошкільної освіти засвідчує істотні зміни в її змісті, а головне – в організації освітнього процесу, для якого характерною рисою останнім часом усе частіше стає надання дітям можливостей вибору способів особистісного самовизначення в різних видах дитячої діяльності. Вихователі закладів дошкільної освіти поступово здійснюють перехід від загальногрупових до підгрупових форм роботи, намагаючись забезпечити активну міжособистісну взаємодію дітей при виконанні різноманітних освітніх завдань.
На другому занятті обласної педагогічної студії Тетяни Сергіївни Гуменюк, завідувача, та Людмили Вікторівни Олешко, вихователя-методиста Ревнівського закладу дошкільної освіти «Барвінок» Гірської сільської ради Бориспільського району, із теми «Упровадження програми «Впевнений старт» у освітній процес закладу дошкільної освіти» педагоги області обговорили шляхи збагачення досвіду взаємодії дитини старшого дошкільного віку з соціальним та природним оточенням через організацію специфічно дитячих видів діяльності, які формують відповідні життєві компетентності та якості психологічної зрілості.
Заняття відбулося 03 березня 2021 року в режимі online. У роботі педагогічної студії взяли участь 20 педагогів Київської області.
Тетяна Сергіївна та Людмила Вікторівна ознайомили учасників із особливостями використання в
освітній роботі з дітьми соціально-ігрових проєктів, які дають можливість дітям упродовж дня не лише брати участь у колективних формах роботи, а й самовизначатися в різних видах активності, діючи одноосібно чи в командах.
Активне обговорення у педагогів Київської області викликав перегляд фрагменту соціально-ігрового проєкту «Знімаємо кіно» (https://youtu.be/TtIhhb7aOWw). Учасники мали можливість переконатися, що в ході реалізації проєкту вихователі формують у дітей позитивні взаємини з однолітками, організовують спільні конструктивні розмови, ігри, навчають умінню не лише слухати, а й чути, співпереживати, реагувати, запитувати, підтримувати пропозиції однолітків та відстоювати особисту позицію. Специфічні дитячі види діяльності: ігрова, пізнавальна, мовленнєва, художньо-естетична – надають дітям безцінну розвивальну практику.
Учасники обласної педагогічної студії отримали домашнє завдання та подякували керівникам за організацію заходу.