КОІПОПК


Гру 22 2022

Print this Запис

Учитель у цифровому суспільстві

21 грудня 2022 року в Опорному закладі освіти “Миронівський академічний ліцей імені Т.Г.Шевченка” Миронівської міської ради Київської області відбулося перше заняття обласного майстер-класу “Розвиток інформаційно-цифрової компетентності вчителя української мови та літератури” Зленко Любові Миколаївни з теми “Напрямки цифрової компетентності педагогічного працівника. Особистісна позитивна мотивація вчителя щодо формування цифрових компетентностей”. Модератор Яровенко Юлія Михайлівна, провідний фахівець гуманітарного відділу виконавчого комітету Миронівської міської ради Київської області, розпочала роботу майстер-класу, ознайомила учасників із планом проведення заходу в змішаному форматі, наголосила на дотриманні присутніми безпекових умов. До онлайн-конференції в зумі приєдналися 32 учасники.

Шкапа Світлана Степанівна, заступник директора Опорного закладу освіти “Миронівський академічний ліцей імені Т.Г.Шевченка” Миронівської міської ради Київської області, презентувала ліцей та сучасні підходи педагогічного колективу до організації та здійснення освітнього процесу. Бичевська Лідія Василівна, методист відділу української мови і літератури, зарубіжної літератури  КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”, акцентувала увагу учасників на нормативних документах, які регламентують роботу обласного майстер-класу.

Познайомившись в інтерактивному режимі з 30 учасниками з 11 територіальних громад Київщини, керівник майстер-класу Зленко Любов Миколаївна, учитель-методист, розпочала заняття. Тезисно було розглянуто Концепцію розвитку цифрових компетентностей, Концепцію педагогічної освіти та проаналізовано Європейську рамку цифрової компетентності для освітян (DigCompEdu). Учителі української мови та літератури ознайомилися з напрямками цифрової компетентності: учитель у цифровому суспільстві, професійний розвиток, використання цифрових ресурсів, навчання та оцінювання учнів, формування їхніх цифрових компетентностей. В інтерактивний спосіб із метою формування цифрової компетентності Любов Миколаївна провела конструктивний і творчий діалог з учасниками майстер-класу. На національному порталі з розвитку цифрової грамотності “Дія. Цифрова освіта” можна знайти багато корисних онлайн-продуктів. Тест  “Цифрограм для вчителів”, створений на основі рамки професійних компетентностей педагогічного працівника, містить 63 запитання, які згруповані у 5 сфер та покликані оцінити 21 професійну цифрову компетентність. Після складання тесту кожен учитель отримає електронний сертифікат, у якому буде вказуватися рівень оцінки за кожною з цих 5 сфер. Керівник майстер-класу запросила колег долучитися до цієї спільноти, адже загалом є понад 65 освітніх серіалів із цифрової грамотності.

Особлива увага була приділена питанням унікальних можливостей та особливостей ведення особистих і навчальних Google-сайтів. На занятті учасники майстер-класу вчилися створювати персональний Google-сайт. Цікаво й креативно педагогам презентовано електронне портфоліо Любові Зленко та методику “ТРОП -7С” – технологію розвитку особистісного потенціалу (самопізнання, самовизначення, самомотивації, самоорганізації, саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення).   Після рефлексії та підбиття підсумків заняття учасникам було запропоновано творче домашнє завдання: скласти національний тест на цифрову грамотність “Цифрограм для вчителів” та змоделювати алгоритм підвищення власного рівня цифрової компетентності. Упродовж заняття використовувалися  інтерактивні форми та методи роботи. Схвальну оцінку продемонстрували учасники майстер-класу та побажали Любові Зленко наснаги й нових звершень.