Вище мистецтво, яким володіє педагог, – це вміння пробудити радість від творчого вираження і отримання знань. Цей вислів Альберта Ейнштейна дуже влучно відображає сутність STREAM-освіти та роль вихователя в цьому процесі.
✅ Як облаштувати STREAM-середовище ЗДО?
✅ Як викликати у дітей інтерес до дослідницької діяльності?
✅ Які досліди і з яким матеріалом використати?
Відповіді на ці та інші питання шукали учасники обласної педагогічної студії «STREAM-освіта дошкільників: міжпредметна інтеграція в освітній діяльності за програмою «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» під час другого заняття, яке відбулося 19 березня 2025 року на базі Білоцерківського закладу дошкільної освіти № 30 «Росиночка».
Тетяна Корж, координатор педстудії, методист відділу раннього розвитку, дошкільної та початкової освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», зауважила, що для поширення STREAM в освітньому процесі ЗДО важливо мати компетентного педагога; інтегрувати складники STREAM в освітній процес на основі комплексних та парціальних програм; облаштувати відповідне середовище; заручитися батьківською підтримкою.
Заняття провела Наталія Беспалько, керівник педстудії, вихователь-методист закладу.
Що обговорювали?
✅ Як створити STREAM-лабораторію в закладі дошкільної освіти?
✅ Як організувати взаємодію з дітьми?
✅ Як система візуалізації знань сприяє створенню STREAM-середовища?
✅ Як у закладі дошкільної освіти використати міжнародну технологію «Стіни, які говорять» («Talking Walls»)?
Що практикували?
✅ Організацію пошуково-дослідницької роботи за парціальною програмою «Чомусики-дослідники» (схвалена науково-методичною радою КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», протокол №5 від 21.09.2023 р.), яку презентувала Тетяна Коротун, керівник гуртка «Чомусики-дослідники»;
✅ форми взаємодії з батьками щодо упровадження STREAM-освіти.
J Рефлексія наприкінці зустрічі показала, що саме STREAM-освіта готує дітей до реалій сучасного життя.
Реалізувати отримані знання слухачі зможуть під час виконання творчого завдання: розробити Тиждень винахідництва з дітьми старшого дошкільного віку.