КОІПОПК


Вер 28 2021

Print this Запис

Спільно з МОН України відбулася інформаційно-методична онлайн -нарада щодо особливостей організації інклюзивного навчання в закладах освіти

На шляху інтеграції до європейського та світового співтовариства Україна ратифікувала низку міжнародних правових актів, які здійснили певний вплив на формування національної державної політики і практики щодо забезпечення рівних можливостей у різних сферах життєдіяльності для всіх громадян і в освіті зокрема. Як наслідок, наразі в нашій державі відбувається інтенсивний процес упровадження інклюзії в закладах освіти всіх типів і форм власності.

Із 2017 року поряд із педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти право дітей з особливими освітніми потребами на отримання якісних освітніх послуг забезпечують фахівці інклюзивно-ресурсних центрів – перших сервісних організацій, які мають завдання якомога раніше виявити в дитини особливі освітні потреби й надати їй фахову й компетентну допомогу. Керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року №545, інклюзивно-ресурсні центри проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами тощо.

Нещодавно, 21 липня 2021 року, Уряд на виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої в межах ініціативи Першої леді Олени Зеленської, удосконалив роботу інклюзивно-ресурсних центрів. Відтепер робота українських ІРЦ буде наближена до європейських стандартів безбар’єрності. Послуги з визначення та задоволення особливих освітніх потреб дітей стануть більш якісними, з’являться нові діагностичні інструменти для підтримки дітей, які відчувають труднощі в навчанні, буде запроваджено міжнародні підходи до визначення категорій (типів) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами.

Зміни, розроблені Міністерством освіти і науки України із залученням практиків, науковців, громадських організацій із урахуванням рекомендацій Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, батьків, громадськості та міжнародних експертів, зокрема з Ізраїлю, Польщі, Латвії, Молдови та інших, є дуже суттєвими, важливими, кардинальними, і тому у працівників інклюзивно-ресурсних центрів виникає низка запитань щодо їх успішної практичної реалізації.

28 вересня 2021 року відбулася спільна онлайн-нарада працівників центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”, директорів та фахівців 49-ти інклюзивно-ресурсних центрів Київської області з державними експертами експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України Самсоновою Ларисою Станіславівною та Набоченко Ольгою Олександрівною.

Фахівці надали вичерпну та професійну консультацію всім присутнім щодо впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти, діяльності мережі інклюзивно-ресурсних центрів та обласного центру підтримки інклюзивної освіти в умовах змін до чинного законодавства.

У нараді взяли участь 85 осіб.