КОІПОПК


Лют 26 2021

Print this Запис

Соціально-психологічні аспекти супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Система раннього втручання

Раннє втручання – це не просто послуга допомоги дитині з особливостями розвитку, це ціла філософія підтримки сім’ї, це – збереження  сімейних цінностей, це – перший крок на шляху визнання пріоритету сімейного виховання та дотримання найкращих інтересів дитини.

Раннє втручання надає свої послуги насамперед дітям перших років життя, оскільки вчасне виявлення біологічних та соціальних чинників ризику щодо порушення розвитку дитини дає можливість почати інтенсивну допомогу в ранньому віці, коли розвиток дитини особливо піддається впливу і є можливість запобігати появі обмежень як у функціонуванні сім’ї, так і у фізичному та психосоціальному розвитку дитини. Послуга раннього втручання поєднує в собі медичну, психологічну, педагогічну й соціальну складові та надається мультидисциплінарною командою фахівців.

Втручання в ранньому дитинстві приносить швидку й довготривалу користь для розвитку дитини, тому питання організації та надання послуги раннього втручання є пріоритетом у роботі закладів дошкільної освіти.

26 лютого в Закладі дошкільної освіти (ясла-садок) загального розвитку №6 «Казка» Фастівської міської ради Київської області в онлайн-режимі відбулося друге заняття педагогічної студії «Комплексний супровід дитини з особливими освітніми потребами в умовах закладу дошкільної освіти» з теми «Соціально-психологічні аспекти супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Система раннього втручання», яке провели досвідчені та творчі педагоги. Олена Андріївна Лисенко, спікер, методист психологічної служби  КЗ ФМР «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», висвітлила питання технології раннього втручання: принципи, алгоритм, зміст. Олена Ростиславівна Тимошенко, керівник педагогічної студії, вихователь-методист Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального розвитку №6 «Казка» Фастівської міської ради Київської області, презентувала систему раннього втручання в умовах закладу дошкільної освіти та цікавий тематичний відеоконтент.

Координатор профспільноти, завідувач центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» Тамара Михайлівна Луценко та керівники обласної педагогічної студії – директор закладу дошкільної освіти Тетяна Геннадіївна Шуригіна та вихователь-методист Олена Ростиславівна Тимошенко підбили підсумки роботи обласної педагогічної студії та акцентували увагу присутніх на тому, що перші роки життя людини відіграють визначальну роль  у тому, яким буде все її життя.

Учасники були залучені до інтенсивного спілкування, прямої комунікації, що сприяло підвищенню ефективності заходу та створенню доброзичливої атмосфери.

У заході брали участь 36 осіб.