КОІПОПК


Сер 08 2022

Print this Запис

Школа українська буде успішна, якщо до неї прийде успішний учитель

05 серпня завершено навчання груп учителів-філологів Київщини, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти у 5 класах ЗЗСО області. Мотивовані викликами реформування освіти в країні та згуртовані спільною метою бути успішними, сучасними, конкурентоспроможними, педагоги долали сходинки науки НУШ та нового практичного досвіду.

По-особливому в цьому контексті лунали слова Михайла Грушевського про те, що «школа повинна дати те, чого треба життю», Учителі сприйняли їх, як настанову змінити себе, власну діяльність  та переорієнтувати ввесь процес навчання.

Нова українська школа повинна формувати ціннісні ставлення й судження, які слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством.

Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації в житті, навчанні та праці.

«Школа українська буде успішна, якщо до неї прийде успішний учитель. Він – успішний учитель та фахівець – вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та адміністрацією школи. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає» (Концепція «Нова українська школа»).

«Концептуальні засади Нової української школи: ключові компетентності, ціннісні орієнтири, освітні результати», «Професійний розвиток учителя в контексті професійного стандарту вчителя закладу загальної середньої освіти», «Новий Державний стандарт базової середньої освіти: концептуальні положення», «Нова українська школа: реалізація компетентнісного й діяльнісного підходів у впровадженні  модельних програм з української мови і літератури, зарубіжної літератури», «Формувальне оцінювання в системі оцінювання навчання учнів», «Цифрові технології в освітньому процесі Нової української школи» та ін. – теми тренінгів із 25 липня по 05 серпня,  учасниками яких стали 170 учителів мовно-літературної освітньої галузі закладів загальної середньої освіти Київщини, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти відповідно до положень Концепції «Нова українська школа» (5 клас). Тренери КНЗ КОР  «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» (методисти відділу української мови і літератури, зарубіжної літератури: Наталія Химера, Лідія Бичевська) організували успішну комунікацію, процес колективного розв’язання питань, сприяли оволодінню інструментами та техніками ефективних спілкувань у групі. Також обговорили «Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу в першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах  реалізації Концепції «Нова українська школа» та склали інструкції продуктивного використання документа.

Учасники тренінгів представляли власні напрацювання:  ділилися думками щодо  нового матеріалу, обмінювалися  досвідом, вели полілог щодо актуальних тем НУШ.

Важливо, що ми розуміємо: слід працювати на перспективу, тому особливу увагу було приділено навчанню нових тренерів, які після року навчання у творчих групах області стали спікерами освітнього процесу педагогів та успішно пройшли практику комунікації зі слухачами. Це кращі вчителі-філологи області, автори посібників та навчальних програм, календарних планувань для 5 класів НУШ:

  • Боярчук Олена Анатоліївна, учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури Бородянського академічного ліцею Бучанського району;
  • Черненко Тамара Борисівна, учитель української мови і літератури Кагарлицького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І–ІІ ступенів – ліцей» Кагарлицької міської ради Обухівського району;
  • Гриценко Олена Григорівна, учитель зарубіжної літератури, директор Комунального закладу «Мироцька гімназія № 12» Бучанської міської ради Київської області;
  • Почерніна Ірина Миколаївна, учитель української мови і літератури Комунального закладу Кагарлицької міської ради «Черняхівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Кагарлицької ОТГ Обухівського району.

Під час тренінгів було створене таке освітнє середовище, у якому панували  атмосфера професійної зацікавленості, небайдужості, бажання чути, дивитися, ділитися напрацюваннями, й це сприяло прояву колективної мудрості, креативності, взаєморозуміння та поваги.