Ми живемо в потужному інформаційному потоці, щохвилини отримуємо та опрацьовуємо величезну кількість різноманітної інформації. Тому маємо не тільки знати, які небезпеки несуть із собою цифрові технології та як на нас впливає інформаційний тиск, а й навчитися користуватися можливостями, які надають медіа, захищатися від небезпек. І не тільки самим опанувати певними вміннями, але й навчити цьому наших дітей. Саме тому інфомедійна грамотність освітянської спільноти надзвичайно важлива.
Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що шукаємо, вибрати те, що потрібно, визначити, наскільки надійною є та чи інша інформація, оптимально використовувати та зберігати її, розумно ділитися нею з іншими. Саме такі питання обговорювали на першому занятті обласного майстер-класу Тетяни Валеріївни Ільєнко, учителя української мови і літератури Опорного загальноосвітнього навчального закладу Кагарлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3, Ірини Миколаївни Почерніної, учителя української мови і літератури Комунального закладу Кагарлицької міської ради «Черняхівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів», з теми «Формування медіаграмотності здобувачів освіти на уроках української мови і літератури».
Роботу, як завжди, розпочали з вправи «Знайомство». Учасникам запропонували назвати «три факти» про себе, а потім проаналізувати: що зі сказаного є дійсно фактами, а що – судженнями. Це дало змогу керівникам заходу одразу налаштувати аудиторію на подальшу плідну роботу.
Теоретичний блок пройшов у формі тренінга, на якому Тетяна Валеріївна та Ірина Миколаївна презентували авторську систему роботи з теми «Розвиваємо компетентності з інфомедійної грамотності на уроках української мови і літератури». Педагоги виконували вправу «Моє медіаполе», ознайомилися із програмою для створення скрінів, використанням QR-кодів як інтерактивних інструментів на уроках української мови та літератури. Родзинкою заняття стала практична вправа «Facebook-сторінка та Instagram-сторінка головного героя – перший крок у доповнену реальність». Результати роботи учасників зібрано на інтерактивній дошці Padlet.
Підбиваючи підсумки першого заняття, координатор майстер-класу Оксана Борисівна Лященко, завідувач відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», підкреслила, що стати медіаграмотним – не означає пройти певні курси, отримати сертифікат, і на цьому зупинитися. Медіаграмотність – це життєво важливі практичні вміння, сучасний стиль життя.
Домашнє завдання для учасників – створити Facebook-сторінку (Instagram-сторінку) авторів (за програмою ЗНО) або головного героя твору.