24 січня в онлайн форматі відбулося перше засідання обласного майстер-класу учителя географії Мисайлівської гімназії Богуславської міської ради Київської області Валентини Гутніченко з теми «Формувальне оцінювання з географії в НУШ».
Одним із викликів реалізації основних засад Нової української школи є оцінювання результатів навчання учнів. Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти (стаття 17 закону України «Про повну загальну середню освіту»). Оцінювання результатів навчання учнів зорієнтоване на формуванні ключових компетентностей та наскрізних вмінь згідно з вимогами нового Державного стандарту базової середньої освіти.
На занятті була розкрита тема «Формувальне оцінювання – один із ключових чинників якісного викладання географії в НУШ». Формувальне оцінювання дозволяє отримувати інформацію щодо навчальних досягнень учнів не лише вчителю, а й кожному учневі / учениці на різних етапах вивчення предмета. Ця інформація необхідна учням для усвідомлення власного просування в навчанні, а вчителю – для визначення рівня складності завдань і коригування освітнього процесу з урахуванням можливостей і потреб учнівства.
Методичний діалог пройшов під гаслом «Кожен з нас креативний», де учасники познайомилися, пройшли вступне анкетування, обговорили організаційно-методичні аспекти діяльності, цілі та очікувані результати майстер-класу.
Учасники здійснили онлайн-подорож гімназією, ознайомилися з освітнім середовищем закладу та здобувачами освіти.
Теоретичний блок провели: координатор майстер-класу Валерій Совенко, завідувач відділу географії та економіки Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» на тему «Оцінювання результатів навчання учнів з географії у 6 класі НУШ» та керівник майстер-класу, вчитель географії Валентина Гутніченко на тему «Сучасні підходи до формувального оцінювання у викладанні географії».
У практичному блоці педагоги розглянули різноманітні техніки та прийоми застосування формувального оцінювання на уроках географії. Також поділилися досвідом щодо використання таких методик у власній педагогічній діяльності.
На наступну зустріч учасникам майстер-класу запропонували підготувати домашнє завдання у вигляді компетентнісно орієнтованих, практичних та діяльнісних завдань, а також розробити критерії їх оцінювання під час вивчення різних тем з курсу географії у 6 класі.
На засіданні панувала атмосфера творчості, взаєморозуміння і співпраці.