КОІПОПК


Гру 01 2023

Print this Запис

Розпочато роботу обласного майстер-класу «Формувальне оцінювання: мотивація на успіх»

Оцінювання – надзвичайно важливий елемент реформи шкільної освіти. Формувальне, поточне, проміжне, підсумкове… Як перетворити результат навчання на джерело для розвитку мотивації, навичок критичного та креативного мислення, формування ключових компетентностей школярів? Як згадані види оцінювання мають взаємодіяти та доповнювати одне одного?  Відповіді на ці та інші запитання шукали учасники обласного майстер-класу для вчителів української мови і літератури з теми «Формувальне оцінювання: мотивація на успіх»,  перше заняття якого відбулося 30 листопада 2023 року.

Керівники майстер-класу, учителі української мови і літератури Надія Жуковська (Фастівський ліцей № 1) та Олена Докієнко (Фастівський ліцей № 7), для знайомства з учасниками запропонували інтерактивну вправу: розглянути світлини, подумки уявити себе там,  де кожен має сильні крила, почувається щасливим, а потім поділитися з колегами, чому було обрано гори, ліс, річку, дім, квітучу галявину чи теплий літній дощ.

Ключове питання для подальшої співпраці – чи можливе навчання без оцінки (конкретного бала) – обговорювали за допомогою інтерактивної вправи «Відомо – невідомо». Педагоги мали можливість висловити власне бачення з цього приводу, виступаючи в ролі учнів, батьків, учителів чи адміністрації.   Тут думки учасників розділилися, адже хтось вважав, що так, можливе, а хтось – навпаки, стверджував, що ні, дискутували з приводу переваг та викликів запровадження формувального оцінювання в педагогічній практиці.  Свої напрацювання групи презентувати на дошці Jambord.

Процес становлення рівня навчальних досягнень, як зауважила Оксана Лященко, координатор майстер-класу,  розпочинається з перших днів перебування дитини в школі й триває постійно. Невід’ємною його частиною є формування здатності учнів самостійно оцінювати власний поступ. Формувальне оцінювання має на меті підтримати навчальний поступ учнів, формувати в дитини впевненість у собі.

Моделювання електронного опитувальника з використанням додатків Googl для учнів щодо само-, взаємооцінювання, анкети для батьків та вчителів стало цікавим творчим процесом, адже ці напрацювання стануть в подальшому корисними кожному вчителю.