1 грудня 2022 року в онлайн-форматі проведено перше заняття обласної педагогічної студії з теми «Формування соціальної і громадянської компетентності засобами театрального мистецтва» для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти. Учасниками віртуального заняття стали 25 педагогів Київщини.
Людмила Микитюк, координаторка педстудії, методистка відділу виховної роботи та позашкільної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», висвітлила питання змісту освітньої діяльності обласної педагогічної студії; закцентувала увагу учасників заняття на важливості формування громадянської та соціальної компетентності засобами театрального мистецтва.
Лариса Бакал, заступник директора з навчально-методичної роботи Білоцерківського опорного ліцею-гімназії № 20 презентувала досвід театрального мистецтва в школі: з яких кроків розпочинали роботу, які ресурси використовували, як мотивували учасників освітнього процесу до участі у театральному гуртку, які зміни відбулися тощо.
Любов Ратушна та Вікторія Івахненко, керівники професійної спільноти, керівники гуртка «Глобус» Білоцерківського опорного ліцею-гімназії № 20 Білоцерківської міської ради, презентували авторську програму театрального гуртка “Глобус”: мету, завдання, навчальний зміст та очікувані результати. Розповіли про історію театру (з досвіду роботи), особливості підготовки дітей до виступу, залучення батьківської спільноті до підготовки шкільних вистав. Продемонстрували уривки відео вистав за казками «Попелюшка» та «Золотий ключик».
Питання про вплив театральної діяльності на психоемоційний розвиток дитини розкрила Горбатенко Оксана, практичний плихолог Білоцерківського опорного ліцею-гімназія № 20 Білоцерківської міської ради. Психологиня детально прокоментувала, наскільки театральне мистецтво розвиває в учнів емоційне коло почуттів, емпатійні реакції, відчуття цілісності та згуртованості.
Працюючи в групах, учасники педстудії познайомилися з моделлю компетентностей для культури демократії та поміркували, яка складова громадянської компетентності формується у процесі реалізації програми театрального гуртка “Глобус”.
По завершенню заходу учасники заняття отримали творчі завдання:
- Опрацювати освітню програму театрального гуртка “Глобус”.
- Обрати 2-5 очікувані результати з програми театрального гуртка, які можна реалізувати на предметах, які викладають учасники педстудії
- Зафіксувати відповіді на питання:
- На якій темі та в якому класі можливо реалізувати очікувані результати?
- Яка діяльність сприятиме очікуваним результатам?
- Що сподобається учням і ученицям у такій діяльності?
- Які громадянські компетентності формуються в учнів у процесі навчальної діяльності
У процесі роботи використовували інтерактивну онлайн дошку «Jamboard» та платформу графічного дизайну «Canva».