10 листопада проведено перше заняття педагогічної студії учителів Заброцької І.М. та Шимко Л.В. «Реалізація наскрізних змістових ліній у процесі вивчення української та зарубіжної літератури» для вчителів української та зарубіжної літератури Київської області в онлайн-форматі через додаток Googlе-Meet.
У заході взяли участь:
- Химера Наталія Володимирівна, методист НМК української мови та літератури, зарубіжної літератури КНЗ КОР «КОІПОПК», координатор педстудії.
- Боярчук Олена Анатоліївна, методист відділу освіти Бородянської селищної ради.
- Лазутіна Олена Вікторівна, директор Бородянського академічного ліцею.
Перший етап заняття розпочався психолого-педагогічним тренінгом «Будьмо знайомі», під час якого за допомогою вправи емоційного налаштування «Пя’ть я» кожен з учасників презентував себе як багатогранну особистість, скуштував «креативного напою» та віртуальну цукерку. Прийом «Шкала думок» допоміг учасникам проаналізувати володіння темою та активно включитися в роботу.
Координатор студії Химера Н. В. закцентувала увагу, що засобом формування світогляду учнів є саме уроки літератури, бо вони мають не лише освітнє, а й виховне значення, тому сучасний урок вимагає від учителя пошуку нових методів подання інформації, креативних ідей.
Завдання вчителя – створити такі умови, за яких учень зможе мислити, а значить, і творити, тому у ході роботи педагогічної студії її автори розкрили методологічну основу сучасного уроку.
У практичному блоці керівники професійного об’єднання презентували методи і прийоми активного навчання, які дозволяють зробити урок діяльнісним, продуктивним, а учнів – партнерами, що відчувають самостійність, успішність, інтелектуальну спроможність. Учасники взаємодіяли, спілкувалися в чаті, виконуючи завдання, запропоновані в мультимедійній презентації, в онлайн-режимі, при цьому використовуючи робочий листок «Помічник».
Філологи під час роботи вибрали із «хмари слів» наскрізні лінії, виписали з філворду ключові поняття програмових творів, проаналізували меми, переглянули буктрейлер, розгадали кроссенс. Рефлексія відбулася на основі прийому «Три-два-один», завдяки якому вчителі-словесники виокремили найбільш креативні, дієві, результативні форми роботи на уроці, наостанок обмінявшись «невербальними подарунками».
Обговоривши концепцію створення педагогічного продукту, учасники отримали завдання із поясненням і коментарем авторів педстудії, над яким працюватимуть у творчих групах та презентують на наступному занятті. Отож початок покладено.
Заняття педагогічної студії супроводжувала атмосфера взаємопідтримки, доброзичливості, творчого натхнення, що об’єднало вчителів-однодумців, сповнених бажанням професійного зростання та самовдосконалення.
Бажаємо і авторам, і учасникам цікавої роботи в команді, нових ідей і креативних шляхів їх реалізації.