09 січня 2019 року на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбувся міжрегіональний «круглий стіл» «Компетентнісно зорієнтований урок літератури: теорія і практика» (у межах проекту «Філологічний Олімп») для учасників Київської і Черкаської областей.
Із вітальним словом до «олімпійців» звернулася Химера Наталія Володимирівна, методист відділу української мови і літератури, зарубіжної літератури, автор та відповідальний виконавець Проекту, яка окреслила мету і завдання зустрічі. Була обговорена концепція майбутнього навчально-методичного посібника з української літератури для 11 класу та підкреслена роль експериментальної роботи Проекту на шляху реалізації НУШ.
З методичними засадами, загальними вимогами щодо компетентнісно зорієнтованих уроків посібника виступили Привалова Оксана Миколаївна, методист районного методичного кабінету відділу освіти і науки Таращанської районної держадміністрації Київської області та Гриценко Олена Григорівна, учитель зарубіжної літератури Мироцької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, регіональний координатор області.
Гриценко О.Г. представила членів авторського колективу посібника та організувала плідну співпрацю. Актуальні питання викладання літератури, саморозвитку вчителя-словесника, співпраця вчителя та учня стали центральними темами заходу.
Кожний із авторів майбутнього видання – Андрійчук Світлана Андріївна, учитель української мови і літератури загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 4 – Центр військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки Обухівської міської ради; Богуненко Тетяна Вікторівна, учитель української мови і літератури загальноосвітньої школи № 7 м. Васильків Київської області; Бондаренко Наталія Леонідівна, учитель української мови і літератури Канівської гімназії імені Івана Франка Канівської міської ради; Варава Людмила Василівна, учитель української мови і літератури навчально-виховного комплексу «Ковалівська гімназія»; Волошина Людмила Анатоліївна, учитель української мови і літератури Пищиківської загальноосвітної школи І–ІІІ ступенів Фурсівської ОТГ; Гордієнко Оксана Василівна, учитель української мови і літератури навчально-виховного комплексу «Спеціалізована загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов – загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 5» Обухівської міської ради; Здор Світлана Вікторівна, учитель української мови і літератури Черкаського колегіуму «Берегиня» Черкаської міської ради, Поліщук Віра Володимирівна, учитель української мови і літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Обухівської міської ради; Почерніна Ірина Миколаївна, учитель української мови і літератури Черняхівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Кагарлицького району; Привалова Оксана Миколаївна, учитель української мови і літератури Таращанського навчально-виховного комплексу «Гімназія «Ерудит» – ЗОШ І ступеня» Таращанської районної ради; Рудницька Олена Анатоліївна, учитель української мови і літератури Бучанського навчально-виховного комплексу «спеціалізована загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів» № 4; Соловей Оксана Петрівна, учитель української мови і літератури Русанівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»; Федоренко Лариса Олексіївна, методист науково-методичного центру управління освіти і науки Броварської міської ради; Черненко Тамара Борисівна, учитель української мови і літератури Кагарлицького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I–II ступенів-ліцей» Кагарлицької районної державної адміністрації; Ярмульська Іванна Володимирівна, учитель української мови і літератури навчально-виховного комплексу «Сквирський ліцей – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» – представили свої напрацювання, поділилися методичними знахідками та родзинками, висловлювали власні бачення як зробити уроки української літератури такими, на яких буде місце не тільки для читання і обговорення літературних творів, а й уроками для душі.
Зустріч учителів української мови і літератури Київщини і Черкащини показала, що учасники всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» – професіонали, небайдужі майстри своєї справи, однодумці, які вміють працювати в команді, яку об’єднує любов до дітей і предмету.
Рефлексія
*****
«Круглий стіл» відбувся під час новорічно-різдвяних святих, тому розпочався із взаємних привітань та побажань миру, злагоди, впевненості у майбутньому, добробуту, натхнення та успіхів у всіх починаннях. А дружня сімейна атмосфера, родзинки досвіду, конструктивні розмови і спільна праця довели, що вчителі перебудовуються та самореалізуються, їх хвилюють однакові проблеми сьогодення і вибір шляхів, як навчати школярів.
Попереду – будні, але не сірі, а сніжно-білі. Морозними вечорами біля яскравого вогника комп’ютера творяться дива… І зігріває душу радість Творчості.
Бажаємо всім Божого небесного світла, яке надихатиме і вказуватиме нам дорогу плідної праці.
Андрійчук С.А., Гордієнко О.В., Поліщук В.В.,
учителі української мови і літератури м. Обухів
*****
«Олімп» зоріє і сіяє
Ясним сузір’ям вчителів!
Нехай ніщо не зупиняє
Їх творчий поклик і порив!
Ярмульська І.В., учитель української мови і літератури
Сквирського ліцею
*****
Нові знайомства, зустрічі з однодумцями сприяють особистісному і професійному зростанню. Я, вчителька української мови і літератури Черкаського колегіуму «Берегиня», захоплююся сьогоднішнім заходом, який зібрав творчих учителів, захоплених своєю професією, не байдужих до сучасних освітніх реалій, яким є чим поділитися із методичної скарбнички. Ми обговорювали необхідність пошуків і впровадження сучасних методичних підходів до уроків української літератури, а презентовані уроки надихали на власні креативні методичні пошуки та знахідки. А ще залишились приємні враження від знайомства і спілкування з колегами, бажанням реалізувати цікаві ідеї, які з’явилися як результат спільної роботи.
Здор С.В., учитель української мови і літератури
Черкаського колегіуму «Берегиня»