В Україні проведено перший етап загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Дослідження проведено Державною службою якості освіти спільно з Міністерством освіти і науки, ДНУ «Інститутом освітньої аналітики», Українським інститутом розвитку освіти за підтримки проєкту міжнародної технічної допомоги «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), що реалізується компанією «Alinea International» й фінансується Урядом Канади.
Метою заходу – є відстеження результатів навчання учнів, зокрема, навчальних втрат (втрат знань і навичок, академічний регрес через певні перерви у навчанні конкретного учня⁎); чинників, що впливають на освітній процес в умовах воєнного стану.
У тестуванні з української мови та математики (алгебри/геометрії) і анкетуванні брали участь учні 6-х та 8-х класів закладів загальної середньої освіти. Дослідження проведено онлайн з використанням ресурсів освітньої платформи «Всеукраїнська школа онлайн».
Державна служба якості освіти презентувала детальний аналіз виконання тестів, які тестові завдання були для учнів легкими, а які складними. Так, «кращі результати з математики та української мови демонструють учні, які отримують зрозумілі пояснення навчального матеріалу, чіткі вимоги щодо виконання завдань. Більшість учнів 6-х класів виконали тести на середньому рівні, а восьмикласники продемонстрували дещо вищі результати. При цьому учням легше вдалися завдання когнітивного виміру “знання”, а от із завданнями, над якими необхідно поміркувати, або застосувати знання в конкретній життєвій ситуації, впоралася найменша кількість учнів».
Джерело: Державна служба якості освіти