У 2017 році Білоцерківська загальноосвітня школа № 5 Білоцерківської міської ради, опорний заклад Київщини із реалізації швейцарсько-українського освітнього проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», розпочала роботу над розробкою проектів на отримання грантів громадського бюджету міста.
Проекти, які отримали гранти ̶ «Інтерактивний паркан» та «Інтерактивна екозона», розроблені з метою підтримки екологічної відповідальності, яка органічно поєднує у собі елементи концепції сталого розвитку та громадянського виховання. Заходи в рамках проектів спрямовані на захист і поліпшення стану навколишнього середовища, усвідомлення громадянами своєї ролі у збереженні екологічної ситуації міста.
За сучасних економічних умов екологічна відповідальність є компонентом громадянської та соціальної відповідальності. Тому не слід забувати, що у період становлення концепції громадянської освіти екологічний напрям має бути одним із пріоритетних. Над розробкою проектів працювала творча група, до складу якої увійшли представник органів місцевого самоврядування, депутат міської ради Андрій Король, директор школи Ольга Садаєва, кошовий атаман органу учнівського самоврядування «Козацька Республіка», редакція шкільної газети «Універсал», голова ради школи, жителі мікрорайону, депутат міської ради.
Спочатку було проведено анкетування щодо того, якою б хотіли бачити територію школи громада мікрорайону, педагоги та учнівська молодь. Шляхом голосування обрали напрям змін: оновити паркан і фасадну територію. Потім творча група розробила два проекти, подала їх на затвердження до міської ради, депутат міської ради лобіював проекти у міській раді. У вересні відбулося загальноміське голосування за проекти громадського бюджету. Заклад освіти отримав грант ̶ близько півмільйона гривень на реалізацію двох проектів. У 2018 році заплановано виконання робіт.
Хочеться відмітити злагоджену роботу органів місцевого самоврядування, адміністрації закладу освіти, органів учнівського самоврядування, представників громади мікрорайону, батьківської громадськості та учнівської молоді. Саме така партнерська робота отримала позитивний результат та спрямовує усіх її учасників на створення ціннісного демократичного освітнього середовища.