Символічно, що саме на початку квітня, місяця, коли по всьому світу всі небайдужі одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом, порушенням розвитку нервової системи, що утруднює комунікацію, педагогічні працівники закладів освіти Київщини 6 квітня 2021 року зібралися на третьому заключному занятті обласної педагогічної студії для педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої освіти та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів із теми «Психолого-педагогічна корекція та розвиток пізнавальної сфери дітей із розладами аутистичного спектру», яке відбулося в онлайн режимі на платформі «ZOOM».
Керівник педагогічної студії – Владислава Храпунова, директор Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Васильківської міської ради.
Координатор – Галина Слободяник, методистка центру підтримки інклюзивної освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Питання діагностики, навчання та корекції дітей із розладами аутистичного спектру в освітньому просторі є надзвичайно важливим: у кожної 54-ї дитини діагностують аутизм. Такі світові тенденції не можуть не хвилювати педагогічну спільноту, адже проблема РАС ще ніким не вивчена досконало і має багато білих плям. І з деякими тонкощами роботи освітянам і фахівцям ІРЦ доводиться в прямому сенсі набувати компетенцій методом проб і помилок, тому діяльність обласної педагогічної студії – чудова нагода поглибити фахову майстерність із даної теми, обмінятися досвідом та обговорити важливі практичні моменти корекційно-розвиткової роботи.
У ході заходу було розкрито такі важливі аспекти роботи з дітьми з РАС:
- принципи організації психокорекційної роботи з дітьми з розладами спектру аутизму (спікер – практичний психолог Анастасія Зіник);
- застосування дефектологом арттерапевтичних технік у підготовчій роботі до школи з дітьми із синдромом Аспергера (спікер – учитель-дефектолог Олена Сахацька);
- особливості розвитку навичок читання в дітей із РАС (спікер – учитель-логопед Людмила Кривша);
- алгоритм проведення занять із фізичної реабілітації для дітей із РАС (спікер –учитель-реабілітолог Сергій Скорий).
Співпраця була плідною і творчою, а зустріч корисною та результативною. Учасники висловили щиру вдячність організаторам за професійний рівень та високу якість проведення заходу. Сповнені натхнення здобувати нові навички роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, педагоги продовжуватимуть втілення в життя ідею створення в суспільстві атмосфери поваги й толерантності до дітей з особливостями розвитку.
У заході взяли участь 36 осіб.