12 квітня 2019 року на базі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» в рамках курсів підвищення фахової кваліфікації з проблеми «Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях англійської мови» проведено навчальне заняття з теми «Реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» у процесі навчання іноземних мов».
В ході проведення заняття учасники ознайомилися з метою впровадження громадянської освіти та важливістю підтримки розвитку громадянського суспільства через поширення знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини (ОДГ/ОПЛ) в Україні у процесі цільового навчання вчителів закладів загальної середньої освіти .
Під час навчання педагоги опрацювали тему демократичної культури, демократичного врядування в навчальному закладі, а також питання ефективного формування громадяських компетентностей у процесі навчання іноземних мов.
Учителі практикували методики та прийоми реалізації підходів ОДГ/ОПЛ в умовах впровадження Концепції «Нова українська школа» та опрацювали теми:
- компетенції 21 століття;
- громадянська відповідальність вчителя Нової української школи як ресурс формування громадянської компетентності та відповідальності учнів.
- реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» у змісті оновлених програм 5-9 класів з іноземних мов.
Тренер проекту, Ярослава Кушнір, ознайомила педагогів з навчально-методичним забезпеченням, розробленим у рамках проекту, зокрема з посібниками з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини з серії «Живемо в демократії» авторства Рольфа Голлоба. Учасники відзначили практичну значущість і спрямованість ресурсів, оскільки мали можливість адаптувати матеріали, моделювали навчальні ситуації на принципах і прийомах ОДГ/ОПЛ, виконували інтерактивні вправи, пов’язані із засвоєнням знань про громадянську відповідальність.
Також увага зосередилася на обговоренні бар’єрів (ОДГ/ОПЛ) в освітянському середовищі та визначенні тих сфер діяльності педагогів, які потребують змін для успішної реалізації принципів громадянської освіти.