Книги освічують душу, піднімають і зміцнюють людину, пробуджують у ньому кращі прагнення, гострять її розум і пом’якшують серце.
(У. Теккерей)
14 травня 2024 року відділ загальної середньої освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» у форматі онлайн провів науково-практичний семінар з теми «Формування читацької компетентності учнів у новому освітньому середовищі» для методистів регіональних методичних служб, керівників регіональних методичних об’єднань учителів української мови і літератури, зарубіжної літератури.
Спікер заходу – Наталія Химера, методист вищої категорії відділу загальної середньої освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Олена Ісаєва, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики викладання іноземних мов і світової літератури Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, запропонувала учасникам поглибити знання з методики організації та розвитку читацької діяльності школярів у процесі вивчення зарубіжної літератури.
Питанням розвитку читацької грамотності учнів у форматі PISA зацікавила присутніх Наталія Ревуцька, методист аналітико-моніторингового центру КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Із стратегіями розвитку вміння читання з розумінням, інноваційними практиками та інструментами учасників заходу ознайомив Олександр Заболотній, учитель української мови і літератури Сквирського академічного ліцею Сквирської міської ради Київської області, учитель-методист, заслужений учитель України, старший викладач кафедри суспільно-гуманітарної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Професійний полілог науково-практичного семінару переконав учасників заходу, що роль книги й читання в житті сучасної особистості, попри стрімкий розвиток інформаційних технологій, залишається надзвичайно актуальною. Учасники отримали рекомендації, де пріоритетними меседжами стали такі настанови:
- організовуючи освітній процес із метою формування читача, доцільно звертати увагу на концепції сучасного вітчизняного та західного літературознавства щодо діалогу автора та читача, знання, що збагачують методику викладання літератури в школі;
- оскільки сучасне життя змушує вчителя літератури бути конкурентноздатним у сучасному інформаційному просторі, доцільно у професійній діяльності вчителя-філолога використовувати інноваційні технології, методи та прийоми, здатні залучити сучасне інтернет-покоління учнів-візуалів до читання;
- природа читацького інтересу, аспекти, що впливають на їхній розвиток та згасання, культура читача – ці питання постійно мають бути в полі зору не лише вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури. а й представників різних сфер життєдіяльності суспільства (педагогів, психологів, культурологів, соціологів, представників бібліотечної справи).