12 вересня 2019 року на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти» центром підтримки інклюзивної освіти у співпраці з Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України проведено інструктивно-методичну нараду «Організація інклюзивного навчання в закладах освіти для дітей з особливими освітніми потребами у 2019/2020 навчальному році» для методистів методичних кабінетів районів, міст, ОТГ; директорів та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів; педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти та закладів спеціальної освіти. До роботи долучилися представники районів і міст Київської області.
Уроботіінструктивно-методичноїнаради взяли участь:
Луценко Тамара Михайлівна, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
Слободяник Галина Іванівна, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
Дерій Олена Василівна, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
Ярмола Наталя Анатоліївна, кандидат пед. наук, завідувач відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки та психології імені М. Ярмаченка НАПН України;
Коваль Людмила Вікторівна, кандидат пед. наук.,старший науковий співробітникІнституту спеціальної педагогіки та психології імені М. Ярмаченка НАПН України;
Компанець Наталія Миколаївна, кандидат психол. наук.,старший науковий співробітникІнституту спеціальної педагогіки та психології імені М. Ярмаченка НАПН України;
Квітка Наталія Олегівна, кандидат пед. наук.,старший науковий співробітникІнституту спеціальної педагогіки та психології імені М. Ярмаченка НАПН України;
Лапін Андрій Володимирович, кандидат пед. наук,старший науковий співробітник відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки та психології імені М. Ярмаченка НАПН України.
На нараді обговорювалися питання:
- «Зміни і доповнення в нормативно-правовому забезпеченні (2019 р.) реалізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти»;
- «Про особливості організації інклюзивного навчання в закладах освіти у 2019/2020 навчальному році»;
- «Про особливості курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які працюють з дітьми із особливими освітніми потребами, у 2019/2020 навчальному році»;
- «Про ефективні форми підвищення професійної майстерності педагогів, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами»;
- «Співпраця асистента вчителя та педагога»;
- «Організація інклюзивного навчання у закладі дошкільної освіти».
Переглянути нараду можливо за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=EMHW5KJ193k
У ходіобговорення зазначених питань були розроблені методичні рекомендації:
- Організувати та провести науково-практичні заходи для педагогічних працівників, які впроваджують інклюзивне навчання.
Методисти районних (міських) методичних
кабінетів, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів
Жовтень 2019 року
- Провести інструктивні наради з питань календарного планування та дотримання вимог до проведення освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами.
Методисти районних (міських) методичних кабінетів
із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, заступники директорів спеціальних
закладів загальної середньої освіти з навчально-виховної роботи
До 30 жовтня 2019 року
- Передбачити у планах роботи навчальних закладів проведення просвітницьких заходів для педагогічних працівників, батьків та учнів щодо висвітлення проблем інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Методисти районних (міських) методичних кабінетів з питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів,
заступники директорів спеціальних закладів загальної середньої освіти з навчально-виховної роботи
Протягом навчального року
- Продовжити роботу постійно діючих консультпунктів на базі спеціальних закладів загальної середньої освіти з питань організації та змісту навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Заступники директорів спеціальних закладів загальної середньої освіти з навчально-виховної роботи
Постійно
- Надавати науково-методичну допомогу педагогічним працівникам, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі, у підготовці дидактичних матеріалів, навчальних програм, індивідуальних навчальних планів.
Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти
КНЗ КОР «КОІПОПК»
постійно