14 травня 2020 року відділом виховної роботи та позашкільної освіти проведено онлайн презентацію Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» для учнів, батьків, адміністрації та вчителів Острійківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Білоцерківського району. Участь у зустрічі взяли 25 учасників.
До початку зустрічі учасники переглянули квест-презентацію Програми, у якій довідалися про те: як працює програма, чому важливо брати участь у програмі, що корисного може дати програма школі, на яких принципах базується участь тощо. Під час обговорення презентації учасники зауважували:
«…зважаючи на зростання дискримінації і нетерпимості в суспільстві, збільшення випадків порушення прав людини, спад громадянської активності свідчать про кризу демократії в Україні, необхідно вивчати та щоденно практикувати демократичні принципи і повагу до прав людини, починаючи зі шкільної лави»;
«… Демократична школа – це не ідеальна школа, де немає жодних проблем.
Це школа там де спільно приймають рішення, не замовчують конфліктних ситуацій, а намагаються вирішити їх, приймають правила співжиття»;
«… щоб змінити деякі процеси в школі потрібно активно долучати учнів, батьків, педагогів до прийняття спільних рішень»;
«… програма «Демократична школа» тісно переплітається з освітніми реформами в Україні».
Упродовж зустрічі учасники:
- ознайомилися з принципами, на яких базується демократія в школі: участь кожного, цінність різноманіття, рівні можливості, повага до людської гідності, мирне співіснування.
- оцінили загальну ситуацію із впровадженням/дотриманням демократичних принципів у школі (у програмі mentimeter)
- визначали, які шкільні елементи та процеси свідчать про демократію в школі (у програмі mirо).
Серед визначених шкільних елементів та процесів в школі, жваву дискусію викликали: наявність басейну, комп’ютерного класу, скринька довіри та шафок для речей, проведення шкільної лінійки та благодійної ярмарки, участь школярів у міських акціях, прибирання території.
У кінці зустрічі учні, батьки, адміністрація та вчителі визначили власну готовність до демократичних змін у школі. Отож, 47% учасників готові взяти відповідальність за демократичні зміни в школі, 27 % – мають ідеї щодо змін у школі і 27% – готові допомогти, якщо їх про це попросятьJ.