За словами викладачів іноземних мов, навіть добре засвоївши урок і вивчивши тему, у деяких школярів залишається бар’єр і вони не можуть застосувати свої знання на практиці.
“Відповідь біля дошки — міні-стрес для учнів, у випадку з іноземними мовами особливо. Деякі соромляться, бояться помилитися у формулюванні або вимові і вирішують не робити нічого. « Наш проект «Літні мовні табори» спрямований на те, щоб стимулювати дітей користуватися іноземною і практикувати її в іграх, сценках та інших цікавих формах. Це не має бути схоже на шкільні уроки. І, звичайно, за це не виставлятимуть оцінки”, — говорить головний спеціаліст сектору мовної політики Міністерства освіти і науки України Оксана Коваленко.
Головна мета проекту — навчити школярів спілкуватися іноземною так, щоб вони могли не тільки підтримати розмову з іноземцями, без проблем здавати ЗНО, але в подальшому і конкурувати як фахівці зі знанням мови.
Для ознайомлення з методикою організації дозвілля в умовах мовного табору, можливими формами роботи в ньому 26-27 квітня в КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» за участю волонтерів Корпусу Миру США в Україні Нетелі Ханлет та Діни Вуд проходив навчальний тренінг для вчителів англійської мови, які працюватимуть в таких таборах. Присутніми на цьому тренінгу були представники усіх регіонів Київської області – координатори мовних таборів на місцях. Наступним кроком стало проведення низки відповідних навчань-тренінгів вже безпосередньо для усіх учителів, які працюватимуть у районних і міських мовних таборах. Працівники КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» – методисти відділу міжнародних освітніх програм Кушнір Я.А., Добиш Ю.Ю. на чолі з проректором академії Бендерець Наталією Миколаївною відвідали такі навчання зокрема в містах Ірпіні, Бучі, Борисполі, Володарському, Обухівському, Києво-Святошинському та інших районах і містах Київщини. Учителі мали змогу ознайомитися з навчально-методичним комплексами «Activate: Games for Learning American English», переданими нашій області відділом преси, освіти та культури Посольства США (PAS), отримали дидактичну скарбничку ідей для організації змістовного дозвілля школярів під час літніх канікул.
Присутні на цьому заході вчителі зрозуміли, що загалом ініціатива впровадження мовних таборів є цілком досяжною ціллю.
Літні мовні табори проводяться під час найдовших канікул, коли школярі потребують відпочинку. Саме тому вивчення іноземних мов ні в якому разі не повинно перетворюватися на продовження навчального процесу, адже метою всіх, хто займається організацією табору, має стати зацікавлення учнів іноземними мовами та сприяння самостійній підготовці вдома.