КОІПОПК


Вер 07 2022

Print this Запис

Нові соціальні умови спонукають до кардинальних змін у роботі психологічної служби

Сьогодення насичене новими ідеями розбудови освіти з урахуванням реалій воєнного стану. Нові соціальні умови спонукають до кардинальних змін і в роботі психологічної служби: у фокусі уваги фахівців опинились піклування про здоров’я, психологічний комфорт, безпечне середовище та емоційна підтримка усіх учасників освітнього процесу.

7 вересня 2022 року відділом практичної психології і соціальної роботи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» спільно з відділом ювенальної превенції управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Київській області, проведено інструктивно-методичну нараду «Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах війни. Безпека в Інтернеті» для практичних психологів ЦПРПП, фахівців, які координують діяльність працівників психологічної служби в ОТГ, практичних психологів та соціальних педагогів Київщини.

Розпочала нараду Наталія Маковкіна, завідувачка відділу практичної психології і соціальної роботи інституту, яка розповіла про зміни у нормативно-правовому забезпеченні психологічної служби в умовах війни та новини про реалізацію міжнародних проєктів з питань психологічної допомоги та наслідків пережитих травматичних подій, повязаних з війною. Увагу присутніх було зосереджено на безпековій складовій освітнього процесу та збереженні ментального здоров׳я під час війни.

У рамках співпраці освітянської спільноти з правохоронними органами до зустрічі доєдналася Олена Косенко, начальник відділу ювенальної превенції управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Київській області, підполковник поліції, яка ознайомила присутніх із протидією дитячій злочинності, профілактикою негативних явищ у дитячому середовищі та вжитті заходів щодо попередження вчинення кримінальних та адміністративних порушень дітьми та стосовно них. А також пані Олена наголосила на необхідності проведення превентивних заходів у закладах освіти спільно з працівниками ювенальної превенції, дільничними офіцерами поліції, поліцейськими офіцерами громади та працівниками ГРПП Київської області. Було зазначено, що ювенальними поліцейськими заплановано проведення профілактичного заходу «Урок з поліцейським», який включає комплекс заходів з попередження ризикованої та протиправної поведінки серед учнів, та «Єдиний урок безпеки» спільно із представниками ДСНС щодо роз’яснення дітям основних правил поведінки в умовах небезпеки, навчання основам поведінки в умовах війни, а також тематичних занять щодо вивчення правил поводження з вогнем, на воді, на вулиці тощо (у разі здійснення дистанційного навчання – у режимі онлайн). Окрім того, було закцентовано увагу на важливості систематичного моніторингу онлайн-простору у зв’язку зі збільшенням кількості фактів залучення дітей до деструктивних молодіжних течій, у тому числі суїцидальних груп, де поширюється небезпечний контент.

Під час проведення інструктивно-методичної наради представники психологічної служби Київщини спільно проаналізували свою роботу та, орієнтуючись на виклики сьогодення, визначили важливі напрями роботи в 2022/2023 навчальному році:

  • взаємодія практичного психолога зі шкільними колективами в умовах воєнного стану;
  • здійснення психологічної підтримки здобувачів освіти із числа внутрішньо переміщених осіб, зокрема тих, хто виїхав за кордон;
  • психологічне, соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами;
  • консультативна і просвітницька робота з батьками;
  • зміцнення психологічного та соціального здоров’я, особистісний, інтелектуальний, фізичний і соціальний розвиток здобувачів освіти шляхом доповнення актуальними у воєнний час методами навчання та виховання, ефективними психолого-педагогічними технологіями.

У ході завершального ресурсного блоку Олеся Шелест, методист відділу практичної психології і соціальної роботи інституту, розповіла про особливості роботи з психологічною травмою: розуміння реакцій та наслідків проживання психотравматичної події, види реагування у надзвичайних ситуаціях та упровадження в практику основних технік психологічного відновлення. Було підкреслено важливість розуміння того, на якому етапі знаходиться постраждала особа і які саме інструменти, техніки можуть бути застосовані для подолання або попередження виникнення ознак психологічної травми. Учасники виконали кілька дієвих вправ, які допоможуть вистояти у надзвичайних ситуаціях та сприятимуть фізіологічному і психологічному  відновленню особистості.

Отримана інформація стане у нагоді і допоможе фахівцям психологічної служби у впровадженні змін, а найголовніше – сприятиме наданню професійної психологічної допомоги учасникам освітнього процесу.

Разом – ми сильні! Разом – ми здолаємо все! Перемога за нами!