КОІПОПК

Кві 29 2021

Print this Запис

Нові можливості музейної педагогіки в освітньому просторі Фастівщини

28 квітня  2021 року в режимі-онлайн на платформі «Zoom» відбулося заключне заняття обласної педагогічної студії «Формування соціальної, громадянської, інформаційно-комунікативної компетентностей учнів засобами музейної педагогіки» (керівник студії – Світлана Петрівна Феофанова, учитель історії  Фастівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Фастівської міської ради).

Реформування освітньої галузі в Україні спонукає кожного сучасного педагога до пошуку нових активних форм і методів навчання. Відкриваються унікальні можливості для абсолютно нових форм пізнання інформації, які засновані на віртуальних методах комунікації. Особливого значення набуває робота обласної педагогічної студії як одна із форм професійного зростання вчителя. Оскільки метою звходу є впровадження інноваційних методик музейної педагогіки під час занять історії та в позаурочній діяльності, презентування кращих педагогічних практик, керівник педагогічної студії Світлана Феофанова використала платформу музеїв міста Фастова як нову форму пізнання  інформації, онлайн-комунікацію для висвітлення теми позаурочного заходу «Чорнобиль – наша біль, трагедія й пам’ять».

Під час заняття педагог-майстер  С.П. Феофанова презентувала досвід упровадження інтерактивних форм музейної педагогіки під час проведення занять з історії та розповіла про освітній простір просвітницьких ресурсів музеїв Фастівщини.

Світлана Феофанова зазначила, що для проведення заняття обласної педагогічної студії була здійснена попередня підготовча робота в музеях Фастівщини, а саме: вивчення експозицій КЗ ФМФ «Фастівський краєзнавчий музей» та Музею «Героїв Чорнобиля».

Олена Степаніцька, директор Музею «Героїв Чорнобиля», ознайомила учасників заходу з історією створення та експозицією музею.

Основна частина заняття обласної педагогічної студії проходила з мультимедійним та відеосупроводом. Учасники розглянули питання:

  • Упровадження інтерактивних форм роботи музейної педагогіки під час   проведення занять з історії та позаурочної діяльності;
  • Презентація проєкту «Музеї Фастівщини як освітній простір та просвітницький ресурс. Історичні та культурні надбання Фастівщини»;
  • Онлайн-екскурсія в Музей «Героїв Чорнобиля»;
  • Онлайн-зустріч із Іваном Павловським, учасником ліквідації аварії на ЧАЕС, головою громадської організації Фастівської спілки ветеранів війни  та служби цивільного захисту, полковником служби цивільного захисту;
  • Виховний захід «Чорнобиль – наш біль, трагедія й пам’ять» (відеозапис);
  • Круглий стіл «Використання соціальних, громадянських, інформаційно-комунікаційних технологій під час проведення музейних уроків».

У ході круглого столу були розглянуті такі питання:

  1. «Використання інноваційних методів у діяльності краєзнавчого музею-світлиці Фастівського академічного ліцею №9» (із досвіду роботи Тетяни Єфіменко, учителя історії, заступника директора Фастівського академічного ліцею №9);
  2. «Голокост на Фастівщині» (презентація досвіду роботи Алли Шкляр, учителя історії та правознавства Фастівської загальноосвітньої спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 4 з поглибленим вивченням іноземних мов;
  3. «Музейна педагогіка, як інноваційна освітня технологія на уроках історії» (Ольга Пількевич, методист відділу музейної роботи та бібліотечної справи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», координатор обласної педстудії).

Обласна педагогічна студія працювала в пошуках нової форми комунікації музеїв та шкіл, нових підходів у впровадженні музейної педагогіки в освітній процес.

Учителі історії, керівники гуртків та музейні працівники закладів освіти Київської області  щиро подякували  С.П. Феофановій, керівнику педстудії, за високий рівень організації заходу та отриманий досвід.

Матеріали обласної педагогічної студії: https://sites.google.com/view/manhistorygeography/історія-та-суспільствознавчі-дисципліни