КОІПОПК

Гру 04 2018

Print this Запис

Музейна педагогіка: «Музей і школа аспекти творчої співпраці»

3 грудня 2018 року на базі музею історії освіти Київщини КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» проведено музейне заняття для учнів 8 класу Опорного навчального закладу Шкарівська загальноосвітня школа I-IIIступенів Білоцерківської районної ради з теми «Освіта Київщини кінця ХIХ-початку ХХ століть».

Мета:

  • підвищити ефективність навчання, розширити знання учнів з інтегрованого курсу предметів: історії, київщинознавства, української літератури на основі музейної експозиції;
  • ознайомити з колекцією музейних зібрань, які відображають навчання в церковно-парафіяльних та земських школах Київщини ХIХ століття;
  • учити сприймати інформацію та брати участь у бесідах і дискусіях;
  • розвивати освітні компетентності: розвиток творчого мислення; формування здатності сприймати музейні експозиції, висловлювати особистісне ставлення до них;
  • виховувати ціннісні орієнтації у сфері історії освіти, мистецтва, літератури тощо, розуміння зв’язків з культурним та історичним середовищем.

Нові виклики часу зумовлюють розвиток нових форм і методів у навчанні, тож використовуючи нові освітні технології музейної педагогіки, методист інституту Пількевич Ольга Дмитрівна та Шкурко Леся Олександрівна, вчитель української мови і літератури  Шкарівської школи у співпраці розробили комплексний музейний урок. Підготовчим етапом були розробка й узгодження самого плану заняття, осмислення поставлених цілей, складання та обговорення етапів експозиційного висвітлення та використання інноваційних технологій.

Завдяки новій технології «Я хочу більше дізнатися», учні 8 класу Шкарівської школи з великою увагою розглядали тогочасні свідоцтва, похвальні грамоти, книги, зошити, прописи, букварі, прилади, фотографії, шкільний одяг та дізналися про організацію навчання в церковно-парафіяльних та земських школах. На основі отриманих знань діти активно включилися в дискусію «Що мені найбільше запам’яталося та сподобалося?»

Приємно зазначити, що учні вчителя Л.О. Шкурко володіють гарними знаннями з української літератури, брали активну участь у бесіді про життя і діяльність І. Нечуя-Левицького і показали знання творів письменника, а також дізналися нове про викладацьку діяльність митця в Богуславському духовному училищі.

Нові технології «Доторкнутися долонями» і «Я все хочу знати про Т.Шевченка» були спрямовані на розширення доступу школярів до музейних експонатів. Діти тримали в руках «Кобзар» (раритет), захалявну книжечку (репринтне видання) та самостійно розповідали про них. Завдяки такому підходу було створено ефективні умови для поповнення знань та формування в учнів емоційно-ціннісного ставлення до постаті Кобзаря.

На завершення заходу учні переглянули віртуальні екскурсії про видатних земляків, які жили і працювали на Київщині та прославили наш край, а саме :

  • «Катерина Білокур – видатна українська художниця»;
  • «Микола Сом – український поет, публіцист, учитель».

Перейти на: https://kristti.com.ua/muzejna-pedagogika-muzej-i-shkola-aspekty-tvorchoyi-spivpratsi/