Дистанційне навчання – це простір можливостей: успішний процес засвоєння знань, гнучкість, доступність, інтеграція різних онлайнових ресурсів, гейміфікація навчального процесу. Використання цифрових технологій під час організації дистанційного навчання є нагальною потребою. Цифровий контент покращує сприйняття, активізує мисленнєві процеси, викликає асоціації. Це все зумовлює актуальність теми обласного майстер-класу з теми «Креативний контент для дистанційного навчання», який 11 листопада провели ментори заходу Громадська Ніна Володимирівна, викладач української мови та літератури КЗ КОР «Стрітівський педагогічний фаховий коледж кобзарського мистецтва», та Малоока Ірина Миколаївна, учитель української мови та літератури КЗ Стайківська ЗОШ I-III ступенів Ржищівської міської ради, для філологів.
На першому занятті «Головні правила та лайфхаки дистанційного навчання» координатор майстер класу Бичевська Лідія Василівна, методист відділу української мови і літератури КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”, ознайомила присутніх із нормативними документами, які регламентують роботу обласного майстер-класу, і зазначила, що всі присутні є не глядачами, а учасниками, тому повинні активно долучатися до роботи над проблемою.
Учителі розглянули СЕЕН-практики як своєрідну ресурсність для повернення в зону стійкості, познайомилися з теорією та опрацювали методику «5 пальців» Світлани Ройз.
Ніна Володимирівна поділилася з колегами досвідом роботи з наступних питань:
- органайзер для навчальної діяльності учнів (Google Classroom, Class Dojo);
- інструменти для проведення прямих трансляцій (Zoom, Google Meet, Hangouts);
- цифровий контент для дистанційного навчання (Edpuzzle, Classtime, Cкетчноутинг, WordArt, Learningapps, Sway);
- моніторинг руху вперед та рефлексія;
- соціальний простір у мережі як засіб активізації школярів;
- критичне мислення як складова території успіху.
Під час зустрічі філологи працювали практично з сучасним інтерфейсом – дошкою «Padlet» як індивідуально, так і в групах, застосовуючи сесійні кімнати платформи «Zoom». Учасники в ході роботи попрацювали над ідеєю організації челенджу «Вільні творять майбутнє», який буде запропоновано молоді Київщини в соціальних мережах до Дня гідності і свободи.
По завершенню заходу учасники отримали творче домашнє завдання:
- Підготувати методики зближення учнівського колективу в умовах дистанційного навчання (5 вправ).
- Розробити тематичні завдання: дошку “Padlet“; тести в сервісах “Classtime“, “Kachoot“; інтерактивне відео “EDpuzzle“; хмари слів; кроссенс; інтерактивні вправи (кросворд, пазли тощо); урок у програмі “Sway“.
Фідбеки учасників:
- «Дякую, що показали, як на практиці застосовують дані ресурси. Я впевнена, що наша команда все зуміє. Здоров’я всім».
- «Щедро дякую Вам за нові знання. Вони, дійсно, нові, так як я ще не використовувала дані програми в роботі».
- «Щиро дякую за майстер-клас. Було дуже цікаво, креативно, одним словом – КРУТО!»
- «Щиро вдячна. Мої очікування справдилися».
- «Дякую. Було приємно спілкуватися. Буду працювати й вивчати нове».