Сенсорна інтеграція ― це процес, під час якого людина сприймає інформацію через зір, слух, нюх, смак, дотик тощо та опрацьовує її. Саме завдяки сенсорній інтеграції люди можуть правильно реагувати на різні ситуації. Наприклад, закривати вуха під час дуже гучного звуку, чи різко прибирати руку від чогось гарячого.
Коли процес обробки сенсорної інформації порушується, люди невірно тлумачать звичні речі – звуки, смаки, запахи, дотики. Одні відчувають надлишок різноманітних відчуттів, що може їх лякати. Наприклад, звичайна за гучністю розмова буде здаватися їм криком. Інші навпаки шукають інтенсивних сенсорних переживань. Це призводить до різних поведінкових і функціональних проблем.
Якщо в дитини є дисбаланс, або чутливість до певних сенсорних стимулів, це заважатиме їй навчатися та розвиватись, спричиняючи постійний стрес та тривожність.
За результатами міжнародних досліджень близько 80 % дітей з аутизмом мають значні порушення обробки сенсорної інформації.
Саме тому, фахівцям у корекційно-розвитковій роботі з дітьми із розладами аутистичного спектра важливо використовувати інтеграційні активності, щоб збалансувати сенсорні переживання дитини та відчуття власного тіла, аби вона могла спокійно вчитись і розвиватися без негативних і болісних відчуттів.
2 листопада у змішаному режимі стартував обласний майстер-клас Олександрової Людмили Віталіївни, вчителя-логопеда Софіївсько-Борщагівського НВК, з теми «Нейропсихологічний та сенсорно-інтегративний підходи в корекційній роботі вчителя-логопеда». Координує захід Слободяник Галина Іванівна, методист центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
На першому занятті «Метод сенсорної інтеграції Джин Айрес в роботі з дітьми, які мають мовленнєві порушення» вчителі-логопеди опрацювали загальні теоретичні положення, принципи роботи з даним методом, діагностичні матеріали для виявлення дисфункцій сенсорної інтеграції, терапевтичні можливості: обладнання, ігри та завдання. У ході роботи учасники із захопленням виконували практичні вправи, а наприкінці заняття обмінялись ідеями, думками, враженнями та отримали творче домашнє завдання.