Першочергове завдання учителя музичного мистецтва – допомогти учневі виявити свій творчий потенціал, реалізувати себе в різних видах мистецької діяльності. Формувати творчу особистість зможе вчитель, який постійно направляє, співпрацює з дітьми у створенні розвивального середовища, поважає думки своїх вихованців, спонукає до розвитку навичок вільного спілкування, що є основою успіху у навчанні та прояву творчості.
«Формування творчого потенціалу учнів засобами інтегративних технологій на уроках освітньої галузі «Мистецтво» – тема обласного майстер-класу, перше заняття якого відбулося 7 грудня в ОЗНЗ Новоолександрівський НВК «ЗОШ І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад».
Метою майстер-класу, на думку його керівника, Галини Коваленко, учителя музичного мистецтва, є ефективна організація обміну педагогічним досвідом, упровадженням його в роботу вчителів освітньої галузі «Мистецтво», створення якісно-нового партнерства між учителем та учнем, що сприяє взаємній захопленості мистецтвом творення та приносить насолоду.
На першому занятті майстер-класу учасниками були опрацьовані такі питання:
- роль та місце інтегративної освіти для формування творчої особистості в професійній діяльності учителя;
- методи і прийоми, що спонукають до творчості;
- психолого-педагогічні аспекти формування творчої особистості»;
- урок музичного мистецтва – урок вільного і творчого спілкування.
У процесі роботи майстер-класу було здійснено моделювання творчого уроку музичного мистецтва, на якому учасникам запропонували створити захоплююче, продуктивне слово про музичний твір для уявної й цілісної картини змісту прослуханого, а також висловити своє враження від прослуханої музики (література (проза, вірш), малюнок).
Діяльність майстер-класу «Формування творчого потенціалу учнів засобами інтегративних технологій на уроках освітньої галузі «Мистецтво» допоможе учителям застосовувати ефективні форми, методи і прийоми для розвитку творчого потенціалу здобувачів освіти на уроках музичного мистецтва, підвищити науково-теоретичний рівень та професійну майстерність, орієнтуватись на творчість, самоосвіту та саморозвиток, пошук досконалих педагогічних технологій, ознайомитись та обмінятись передовим педагогічним досвідом.