КОІПОПК

Лис 25 2021

Print this Запис

Дитина із РДУГ: мультимодальний підхід у роботі педагогічних працівників закладу освіти та фахівців інклюзивно-ресурсного центру

Розлад із дефіцитом уваги та гіперактивністю (РДУГ) є одним із найбільш поширених порушень психологічного розвитку – він зустрічається у близько 5% дітей та 3% дорослих. Ключовими симптомами цього розладу є порушення самоконтролю та саморегуляції, які обумовлені біологічними особливостями мозку, і спричиняють проблеми у сфері регуляції поведінки, уваги, емоцій та імпульсів.

Кожен може пригадати героя відомого дитячого мультфільму Петрика П’яточкіна – саме у цього персонажа, який є безумовно позитивним і викликає симпатію, зосереджені найтиповіші ознаки РДУГ: імпульсивність, необережність, розгальмованість, перебування у безперервному русі, надмірна активність. А ще – очевидні проблеми з увагою – захоплений грою Петрик нікого і нічого не чує…«напевно в цьому хлопчику, як у пухнастім зайчику, захована незвична стрибуча пружина»…

На сьогодні питання розвитку, навчання та виховання дітей із РДУГ набуває особливої актуальності та важливості у роботі педагогів. Це порушення має широкий спектр можливих проявів, але завжди супроводжується дезадаптацією як у закладі освіти, так і в соціумі загалом.  Тому вчасно виявлена проблема та надання психолого-педагогічної допомоги, фаховий супровід, можуть неабияк вплинути не тільки на психоемоційний стан, успішність у навчанні, а й суттєво покращити перспективи на майбутнє життя дитини.

Удосконалюватися професійно, розвивати свої знання щодо надання комплексної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, мають можливість учасники педагогічної студії  для педагогічних працівників закладів освіти та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з теми «Дитина із РДУГ: мультимодальний підхід у роботі педагогічних працівників закладу освіти та фахівців інклюзивно-ресурсного центру».

Координує роботу педагогічної студії Галина Слободяник, методист Центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Керівництво педагогічною студією здійснюють педагоги комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Тетіївської міської ради Київської області: Юлія Присяжнюк, директор центру та Марія Поліщук, практичний психолог.

Перше заняття, під час якого було детально розглянуто тему «Система організації комплексної допомоги для дитини з розладами дефіциту уваги та гіперактивності», відбулося 24 листопада 2021 року. У ході роботи були обговорені питання наслідків РДУГ, партнерської взаємодії педагогічних працівників та батьків дітей, виявлення дитини з ймовірністю РДУГ у закладі освіти, співпраці учасників освітнього процесу з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, як важливого елементу комплексної підтримки дитини із РДУГ.

Під час проведення практичного блоку заняття учасники розвивали емпіричні навички спостереження за допомогою вправ «Виявлення індикаторів поведінки дитини із РДУГ» та «Незвичайна дитина»; навички проведення роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами – у вправі «Ключ до серця матері».

Захід пройшов у дружній та творчій атмосфері, співпраці. Учасники активно обговорювали питання, із захопленням виконували практичні вправи та обмінювались досвідом роботи.