“Корисне, цікаве, продуктивне, динамічне” – так прокоментували учасники друге заняття обласної педагогічної студії з теми “Практика наставництва для розвитку демократичних цінностей учасників освітнього процесу в дошкільному закладі”.
Координували зустріч методисти навчально-методичного кабінету “Науково-методичного центру професійного розвитку» КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрі» Ольга Боярчук та Людмила Микитюк. Вони акцентували увагу на компетентностях вихователя-наставника для формування громадянської компетентності у дітей. Педагоги мали можливість проаналізувати свої щоденні практики, обговорити успіхи та визначити зони для розвитку.
Керівники Олена Семченко, вихователь-методист, Світлана Прокопчук, вихователь Білоцерківського закладу дошкільної освіти № 24 «Світанок» разом з учасниками детально розглянули активності, які можна використовувати для формування громадянської компетентності, та визначали ключові дескриптори (твердження, які використовуються для опису поведінки, що свідчить про досягнення певного рівня оволодіння конкретною компетентністю) для кожної з них. Зокрема, керівники наголошували, що під час проведення ранкового кола, роботи в малих групах, рухливих ігор, діти практикують уміння:
- висловлювати свої думки таким чином, щоб їх розуміли інші;
- уважно слухати, коли щось кажуть інші;
- вирішувати конфліктні ситуації за допомогою слів;
- пропонувати свої ідеї.
Під час роботи в групах учасники добирали до пропонованих активностей дескриптори, а також міркували які компетентності має мати вихователь, щоб організовувати та проводити таку діяльність.
Творче завдання: дібрати 1-2 дескриптори та змоделювати інтерактивну діяльність, орієнтуючись на дескриптори.