«Демократія – це не мета, це шлях; це не досягнення, а процес… коли ми це усвідомимо і почнемо жити в умовах демократії, тільки тоді у нас буде демократія».
На базі Білоцерківської загальноосвітньої школи № 5 Білоцерківської міської ради, опорного закладу Київщини із реалізації швейцарсько-українського освітнього проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», динамічно втілюються ідеї громадянської освіти та створення демократичного середовища. Завдяки проекту, учасником якого вищезазначений заклад освіти став у 2015 році, освітній процес будується на засадах Ради Європи та набуває рис Нової української школи ̶ школи, яка готує до життя у демократичній, європейсько зорієнтованій державі та формує компетентності XXI століття.
Суттєвим є те, що батьківська громада та адміністрація школи працюють за принципом «Педагогіки партнерства», результатом якого стала розробка та підписання Меморандуму спільних дій щодо впровадження проекту «Демократичне врядування в школі». Головна ідея проекту ̶ формування демократичного громадянства в процесі спільної діяльності школи і громади та створення демократичного середовища. Проект реалізується із метою дотримання прав кожної людини, утвердження суспільного плюралізму, активізації учасників освітнього процесу щодо громадського управління школою.
Органом учнівського самоврядування є організація «Козацька Республіка», яка об’єднує тих, хто цікавиться історією, традиціями українського козацтва та зацікавлений у побудові освітнього процесу на засадах демократії. Очолює республіку рада лідерів, яких обирають учні кожного класу. Орган має Статут та газету «Універсал». Участь у швейцарсько-українському проекті «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» стала поштовхом суттєвого оновлення діяльності шкільного самоврядування. Рада лідерів має право подавати пропозиції адміністрації школи щодо проведення щотижневих нарад з лідерами класів для розв’язання різних поточних питань. Саме під час таких зустрічей визначаються проблемні питання, над якими необхідно спільно працювати, визначається область впливу учнів на освітній процес, а також формуються ключові цінності, які спрямовують дії всіх учасників освітнього процесу у демократичне русло.
Волонтерський рух “Від серця до серця” (допомога воїнам АТО)
У процесі реалізації проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україн і ̶ DOCCU» учнівська молодь ознайомлюється з кращими практиками демократичного врядування в школах Європи та України, організовуючи веб-конференції між школами – учасниками проекту. В ході таких «телемостів» використовуються навчальні інструменти та ресурси освітньої платформи проекту «Живемо в демократії». Ініціатива лідерів організації підтримується адміністрацією закладу та органами місцевого самоврядування.
Обговорюємо меморандум спільних дій з учителями і батьками учнів
Зустріч Ради лідерів, директора школи зі старшокласниками
Девізом у роботі ради лідерів школи є слова соціолога Мері Паркер Фоллет: «Демократія – це не мета, це шлях; це не досягнення, а процес… Коли ми це усвідомимо і почнемо жити в умовах демократії, тільки тоді у нас буде демократія».