КОІПОПК


Жов 23 2021

Print this Запис

Діяльність ІРЦ: безбар’єрність, якість та інноваційність

Освітня безбар’єрність – створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, включаючи освіту протягом життя, а також перенавчання та опанування додаткових навичок. Першими, хто виявляє у дитини особливі освітні потреби і надає їй фахову й компетентну допомогу, є педагогічні працівники  інклюзивно-ресурсних центрів.

23 жовтня у КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбувся круглий стіл за участю заступниці Міністра освіти і науки України Віри Рогової «Діяльність ІРЦ: безбар’єрність, якість та інноваційність» для директорів інклюзивно-ресурсних центрів.

Віра Борисівна у своєму виступі визначила ключові кроки у сфері інклюзивної освіти щодо розбудови безбар’єрної України, а стратегія безбар’єрності є основним інструментом для забезпечення інклюзивного освітнього середовища.

Пані Віра також закцентувала увагу на потужній фінансовій та законодавчій підтримці держави щодо розвитку інклюзивної освіти в Україні.

Інклюзивно-ресурсні центри є осередками формування політики інклюзії в громадах, надаючи всебічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, їх батькам та закладам освіти консультативні, просвітницькі, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги. У новій редакції положення про інклюзивно-ресурсний центр чітко виокремлені як позитивні тенденції, так і ряд викликів, які постають перед фахівцями ІРЦ у співпраці з педагогічними працівниками закладів освіти у питаннях організації інклюзивного освітнього простору.

Віра Борисівна закликала учасників круглого столу активно долучитися до обговорення та внесення пропозицій щодо оптимізації та покращення роботи інклюзивно-ресурсних центрів.

«Інклюзія – це бачити бар’єри, які заважають брати участь дітям з особливими освітніми потребами  в загальношкільному просторі та вчасно їх усувати», – зазначила Жанна Осипенко, директорка департаменту освіти і науки КОДА. Звернула увагу на пріоритетні напрямки упровадження інклюзії в закладах освіти Київської області, співпрацю між закладами освіти, у яких впроваджується інклюзія, та спеціальними закладами освіти, навчально-реабілітаційними центрами у питанні надання корекційно-розвиткових послуг.

 

З метою індивідуалізації  освітніх послуг для дітей з ООП у закладах освіти області створені ресурсні кімнати, кількість яких постійно зростає у зв’язку зі збільшенням кількості закладів з інклюзивним навчанням.

«Розуміння принципів інклюзивної освіти, – вказала Наталія Бендерець, в.о. ректора КНЗ КОР «КОІПОПК» – спонукає фахівців ІРЦ, педагогічних працівників області системно підвищувати професійну компетентність, організовувати роботу з дітьми з особливими освітніми потребами за новими, більш прогресивними та якісними підходами. Саме це і є одним із пріоритетних напрямів роботи нашого інституту. Якісне освітнє середовище, наявне в закладі освіти, дозволяє «занурити» учасників навчання саме у практику роботи, сформувати й розвинути навички, необхідні для використання спеціального обладнання й упровадження методик.

Учасники заходу взяли активну участь у роботі панельної дискусії «Правові основи діяльності ІРЦ у забезпеченні рівного доступу до освіти дітей з особливими освітніми потребами», під час якої було окреслено пріоритетні напрями інноваційної спрямованості діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та визначення їх ролі у вихованні, навчанні та розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Зміни у законодавстві створюють умови для забезпечення освітніх потреб для усіх дітей, передбачають поліпшення умов праці, підвищення тарифних розрядів фахівців інклюзивно-ресурсних центрів.

Також обговорювалися питання ведення ділової документації в установі, налагодження співробітництва в територіальних громадах.

Атмосфера заходу сприяла визначенню спільного напрямку щодо діяльності та втілення змін в інклюзивно-ресурсних центрах.