КОІПОПК


Лис 04 2021

Print this Запис

Відбулося перше заняття обласного майстер-класу для учителів географії з теми «Реалізація технологій критичного мислення на уроках географії»

4 листопада у змішаному режимі відбулося перше заняття обласного майстер-класу для учителів географії з теми «Реалізація технологій критичного мислення на уроках географії».

Керівником майстер-класу є Гарбар Лариса Володимирівна, учителька географії та біології Тетіївського ліцею №2 Тетіївської міської ради Київської області, яка на початку зустрічі  презентувала свій заклад.

Координатор майстер-класу Валерій Володимирович Совенко, завідувач відділу географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «КОІПОПК», ознайомив педагогів із нормативними документами впровадження принципів НУШ у природничу освітню галузь, зокрема в навчальні програми з географії та природознавства і з модельними навчальними програмами  «Пізнаємо природу» й «Природничі науки» для 5-6 класів та можливостями їх реалізації.

Під час інтерактивної вправи «Будьмо знайомі», учасники заняття звернули увагу на актуальність запропонованої теми майстер-класу та обговорили необхідність розвитку навичок критичного мислення як одного з найважливіших завдань сучасної освіти.

У першій теоретичній частині керівник майстер-класу визначила основні чинники, які обумовлюють розвиток критичного мислення: інтелектуалізація праці, відповідність навчального процесу внутрішнім потребам дитини, закономірності психіки та нейрофізіологічної діяльності мозку.  Вона також окреслила особливості навчального процесу побудованого на засадах критичного мислення та умови, які будуть спонукати учнів до критичного мислення. Лариса Володимирівна поділилася досвідом із впровадження методів та прийомів теорії критичного мислення на уроках географії.

Друга частина заняття була спрямована на розвиток та формування практичних навичок учасників заходу. Учителі географії змогли потренуватися в парній роботі критичного читання тексту, формулюванні критичних запитань, техніці графічної подачі інформації. Виконали інтерактивні вправи «Ромашка Блума» (10 клас. Тема уроку «Велика Британія»), діаграма Вена (8 клас. Тема уроку «Повітряні маси, їх властивості»), Т-схема (9 клас. Тема уроку «Сучасні тенденції розвитку світового господарства»).

На завершення заняття учасники майстер-класу отримали домашнє завдання створити фрагмент уроку із застосуванням одного із методів теорії критичного мислення.