КОІПОПК


Сер 27 2021

Print this Запис

ПАНЕЛЬНА ДИСКУСІЯ: АВТОНОМІЯ ШКОЛИ: ВІДКРИТЕ ПАРТНЕРСТВО

Питання автономії закладів освіти в умовах децентралізації набуває особливої ваги та актуальності. «Автономія закладів освіти дасть змогу підвищити рівень управління діяльністю закладу освіти, і як результат буде підвищено і ефективність надання освітніх послуг. Для правильних кроків реалізації автономії закладів безперечно необхідна належна підготовка, і щонайважливіше – чітке виконання норм законодавства”, – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Розгляду цього питання було присвячено панельну дискусію «Автономія школи: відкрите партнерство», що відбулася 26 серпня в рамках роботи діалогової платформи «ОСВІТА КИЇВЩИНИ: ВИКЛИКИ. СТРАТЕГІЇ. ТРАНСФОРМАЦІЇ».

Керівники закладів освіти спільно із представниками громадських організацій і державних установ обговорювали актуальні питання здійснення ефективного управління в умовах реформування освіти та децентралізації влади, міркували над пропозиціями щодо подальших ефективних кроків у запровадженні автономії та відкритого партнерства.

Захід модерували Ольга Боярчук, завідувачка, та Марина Славінська, методистка відділу виховної роботи та позашкільної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Заступниця начальника управління інформаційних систем та електронних реєстрів – начальниця відділу методології та контролю за використанням даних інформаційних систем та електронних реєстрів Олена Швець, інформувала присутніх про вдосконалення системи обслуговування відвідувачів Пенсійного фонду України та ознайомила з одним із досягнень – електронними сервісами – сучасною формою дистанційного отримання послуг. Зокрема, ішлося про сервіси «Пенсійний калькулятор», «Електронна трудова книжка» та «Автоматичне призначення пенсій». Олена Миколаївна зауважила, що такі електронні сервіси – це додаткова можливість населення подбати про свою соціальну захищеність, а можливість отримання послуг дистанційно – це зручно, швидко і не складно!

Вероніка Андрєєнкова, директорка департаменту освіти та медіації «Ла Страда-Україна», та Христина Чушак, доцентка кафедри освітньої політики КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», національна координаторка Програми «Демократична школа»,” акцентували увагу на сучасних й апробованих механізмах розбудови демократичного і безпечного освітнього середовища, середовища без насильства у закладах освіти. Спікерки презентували відповідне навчально-методичне забезпечення та освітні електронні ресурси для всіх учасників освітнього процесу.

Досвід розвитку освіти в новоствореній громаді, зокрема, з питань стратегічного планування, продуктивного партнерства з громадою та використання наявних ресурсів для такої співпраці презентувала Ольга Плахотнюк, начальниця управління гуманітарного розвитку та соціального захисту населення виконавчого комітету Гірської сільської ради Бориспільського району.

Про роль засновника у запровадженні фінансової автономії закладу освіти, про переваги, недоліки, можливості та ризики її практичної реалізації в умовах оновленого змісту освіти розповів Володимир Захлюпаний, директор ліцею № 1 Гостомельської селищної ради Бучанського району. Опираючись на досвід роботи закладу, Володимир Миколайович пояснив, як і чому упроваджена фінансова автономія впливає на якість надання освітніх послуг.

Про організаційно-правові особливості початку навчального року та важливі управлінські рішення в умовах останніх законодавчих змін говорила Інна Маніленко, методист відділу управління закладами освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Учасники заходу мали можливість ознайомитися з досвідом роботи одного з найуспішніших закладів загальної середньої освіти Київщини, взяти участь у відкритій дискусії із проблемних питань та висловити власні запити і пропозиції до ефективного запровадження автономії закладу освіти і розбудови відкритого партнерства в умовах реформування освіти та децентралізації влади.